شهردار تهران در جلسه بین دستگاهی بررسی معضلات اجتماعی با رویکرد ساماندهی معتادان متجاهر، اهم موضوعات در این بخش را مطرح کرد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا زاکانی در جلسه بررسی آسیب ها و معضلات اجتماعی با رویکرد جمع آوری معتادان متجاهر شهر تهران که امروز یکشنبه ۱۴ آذرماه برگزار شد با تاکید بر این نکته که باید دست در دست هم قرار دهیم تا کار موضوع ساماندهی معتادان متجاهر را به سرانجام برسانیم، گفت: در این جلسه نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه بامواد مخدر، سازمان زندان ها و شهرداری دورهم جمع شدیم تا تصمیم مناسب و تقسیم بندی های لازم در حوزه مسئولیت ها مشخص شود.

شهردار تهران افزود: گام اول در این اقدام، جمع آوری معتادان متجاهر است که قریب به ۱۰ هزار نفر ظرفیت نیاز داریم که در تقسیم بندی های انجام شده سهم پذیرش سایر دستگاه ها نیز مشخص است که باید افزایش یابد و نکته قابل توجه این است ساماندهی معتادان با زخم باز و زنان معتاد اهمیت دارد و در این زمینه باید ظرفیت مراکز پذیرش زنان معتاد را افزایش دهیم.

زاکانی با اشاره به تعیین و تکلیف خانه های پلاک قرمز ادامه داد:باید موضوع خانه های پلاک قرمز را در دستور کار خود قرار دهیم و از همکاری دستگاه قضایی استفاده کنیم و با اخذ حکم قضایی منشاء آلودگی و صورت ماجرا را از بین ببریم و یا تعیین تکلیف کنیم.

او با تاکید بر این نکته که باید در گام بعدی هویت یابی، سم زدایی، ارتباط با خانواده و مهارت آموزی معتادان متجاهر در دستور کار قرار بگیرد افزود: جلسه امروز ما ناظر بر این موضوع است که معتادان متجاهر با چه زمان بندی ساماندهی شوند تا دیگر در شهر نباشند و نکته دیگر از بین بردن کانون تجمع آن هاست تا دیگر برخی محله‌ها جذابیتی برای رجوع مجدد معتادان متجاهر نداشته باشد که باید چارچوب مشخصی در این زمینه ایجاد کنیم و تمهیدات لازم را داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به رفع مشکلات مددسراهای تهران گفت: ظرفیت مددسراها برای افراد بی خانمان است و حضور امروز معتادان درآنجا به این دلیل است که جایی برای نگهداری آنها وجود ندارد.

زاکانی ادامه داد: بخش دوم تهیه سندی در حوزه ساماندهی و مدیریت معتادان متجاهر است که باید هرچه زودتر آماده شود و در ادامه موضوع غربالگری نیز دارای اهمیت است که این اقدام بر عهده سازمان بهزیستی است و باید بازبینی های لازم در آن انجام شود تا هزینه ها در این زمینه کاهش پیدا کند و نکته بعد ناظر به ظرفیت هاست و لازم است ظرفیت های پذیرش معتادان متجاهر از سوی هر دستگاه اعلام شود.

او بیان کرد: در بخش های تعیین و تکلیف خانه های پلاک قرمز زحمت با ناجاست که تمامی پلاک های قرمز را اعلام کند تا شهرداری مکاتبات لازم را با دستگاه قضایی انجام دهد زیرا حل و فصل این معضل تمهیدات خاصی می طلبد.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار تهران با اشاره به مشکلات موجود در پذیرش معتادان متجاهر در بیمارستان ها افزود: با بیمارستان‌ها مذاکره می‌کنیم تا ظرفیت های لازم در زمینه پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/