کد خبر: 11235

علیزاده در تشریح کمیسیون اقتصادی مجلس؛

اشتغالزایی و توانمندسازی اقشار مستضعف بررسی شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جلسه امروز این کمیسیون با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بررسی برنامه ها و دستاوردهای این نهاد برگزار شد.

به گزارش نیکوکار، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست امروز این کمیسیون گفت: این جلسه با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونانش برای بررسی برنامه ها و دستاوردهای این کمیته برگزار شد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس تصریح کرد: بختیاری گزارشی از برنامه‌هایی که طبق قانون بودجه سال گذشته در خصوص توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد اشتغال بر آنها تکلیف شده بود را ارائه کرد و در ادامه انتظارات خود را از این کمیسیون در مورد کمک به قشر محروم و مستضعف، اشتغالزایی و توانمندسازی آنها و ایجاد یا ساخت مسکن محرومان در بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز پذیرفت، بخشی از این پیشنهادات می تواند مدل سازی خوبی برای پیشبرد کارها و بهبود عملکرد در این کمیته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه با حضور مسئولان بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، بانک ها و مرکز پژوهش ها بررسی شد، گفت: این طرح به دلیل حساسیت بالا مدتهاست در کمیته مالیاتی این کمیسیون در حال بررسی است زیرا تمهیدات جدی را برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی، ساماندهی سامانه های فروشگاهی و مالیات ستانی از بخشی از جامعه سرمایه‌دار فراری از مالیات در نظر گرفته است.

علیزاده تاکید کرد: بخشی از مواد این طرح اصلاح شد و چند ماده باقی مانده آن نیز که در جلسات آتی بررسی خواهد شد تا بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی به صحن علنی ارسال شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/