کد خبر: 1069

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در ۶۰ هزار مدرسه کشور گفت: در جشن عاطفه‌ها دانش‌آموزان درس انسان‌دوستی، نیکوکاری و فرهنگ مهربانی و محبت را تمرین می‌کنند.

به گزارش عصر خدمات، به اعلام جزئیات برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس پرداخت و اظهار کرد: امروز جشن عاطفه‌ها در نزدیک به ۶۰ هزار مدرسه سراسر کشور و با مشارکت سازمان دانش آموزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شد.

وی افزود: امروز صبح مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها در شهر قدس واقع در استان تهران و در فضایی بانشاط برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در این مراسم گفت: در جشن عاطفه‌ها دانش‌آموزان درس انسان‌دوستی، نیکوکاری و فرهنگ مهربانی و محبت را تمرین می‌کنند. باید پرچم‌دار ترغیب جامعه برای کمک به همنوعان خود باشیم و سرودهای انقلابی و پیام‌های حماسی و دینی را به دل کلاس‌ها، خانواده و جامعه ببریم و آحاد جامعه را متوجه مسئولیت بزرگ دینی انقلابی و اجتماعی کنیم.

وی افزود: قرآن ما را بعد از نماز به انفاق تشویق کرده است. قرآن کریم انفاق را راه میان‌بر موفقیت در زندگی مادی و معنوی می‌داند، بنابراین کار ارزشمند امروز دانش‌آموزان یک کار قرآنی است. از جمله مهمترین وظایف آموزش و پرورش انتقال مهارت‌های اجتماعی و نهادینه‌سازی آن در دانش‌آموزان است. امروز نشان دادیم با فرهنگ مهربانی، نیکوکاری، همدلی، نوع‌دوستی و داشتن روحیه انقلابی، ولایی، حماسی و احساس مسئولیت در قبال تحریم‌های دشمن خواهیم ایستاد و مانند ۴۰ سال گذشته دشمنان را به زانو در می‌آوریم.

کاظمی با بیان اینکه دانش‌آموزان سراسر کشور سالانه در جشن عاطفه‌ها که در ابتدای مهر برگزار می‌شود بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک جمع می‌کنند و به همنوعان خود می‌بخشند اظهار کرد: امیدوارم با تلاش و کوشش علمی، توسعه اخلاق و آداب اسلامی و توانمندی‌های خود بتوانیم ایرانی سربلند، عزتمند، مقتدر و آباد را در آینده بسازیم.

همچنین به گفته دهقانی، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی، جشن عاطفه‌ها هرساله در آغاز سال تحصیلی با مشارکت سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد در مدارس کشور برگزار می‌شود. امسال این جشن در روز چهارشنبه ۱۰ مهر به صورت همزمان و هماهنگ در کل کشور در حال برگزاری است. سازمان دانش‌آموزی با مشارکت کمیته امداد حضرت امام در پنج سال گذشته بیش از ۶۴ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از دانش‌آموزان جمع‌آوری کرده است که ۴۲ میلیارد از این مبلغ به صورت نقدی بوده است.

وی افزود: مبالغ اهدایی و کمک‌های غیرنقدی دانش‌آموزان با نظارت شورای مدرسه، منطقه و نمایندگانی از سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد با رعایت شأن و منزلت خانواده‌های بی‌بضاعت همان مدرسه در قالب بن خرید به اولیای دانش‌آموزان نیازمند ارائه می‌شود. در مدارسی که دانش‌آموزان نیازمند وجود ندارد مدرسه می‌تواند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به‌عنوان مدرسه معین در فرآیندی دقیق و با اولویت‌های دانش‌آموزان محروم مدارس همجوار، دانش‌آموزان محروم نواحی مناطق و شهرستان‌های همجوار، دانش‌آموزان محروم مدارس استان اهدا کند.

منبع: ایسناا

انتهای پیام/