مدیر بهزیستی شهر تهران اعلام کرد که طی ۶ ماه گذشته خیرین تهرانی بیش از ۶۴ میلیارد تومان برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی کمک کردند.

به گزارش نیکوکار، سعید آرام در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی شهر تهران اظهار کرد: آنچه به عنوان مشارکت‌های مردمی در سازمان بهزیستی جمع‌آوری و هزینه می‌شود با هماهنگی و سیاست‌گذاری شورای مشارکت‌های بهزیستی که مسئولیت آن با فرمانداری است، صورت می‌گیرد.

مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به گزارش اقدامات بهزیستی در حوزه مشارکت‌ها طی ۶ ماه نخست امسال گفت: کمک‌هایی که برای سازمان صورت گرفته است در دو قالب مراکز غیردولتی و دولتی انجام شده است. مراکز غیردولتی شامل موسسات خیریه و ان جی اوها و تشکل‌های مردم نهاد است که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، کمک‌ها را جمع‌آوری کردند.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در دوران کرونا مد نظر بود برگزاری برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش مهارت‌های زندگی بوده است. همچنین برنامه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، آموزش‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان تحت پوشش انجام شد که در این راستا برای ۱۰ هزار و ۱۶۷ نفر از طریق موسسات برنامه‌های آموزشی در نیمه نخست امسال آموزش آنلاین ارائه شد و بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال هزینه برای برگزاری این جلسات صرف شد.

آرام ادامه داد: همچنین برای جامعه هدف نیز در طول ۶ ماه گذشته بسته‌های مختلف حمایتی و معیشتی به شکل‌های مختلف تهیه شد. بیش از ۳۹ هزار بسته حمایتی و معیشتی بین خانواده‌ها از طریق مراکز غیردولتی توزیع شد که بیش از ۱۱۸ میلیارد ریال هزینه تهیه این بسته‌ها بوده است. در راستای کمک به جامعه افراد دارای معلولیت و تهیه لوازم مورد نیاز این دسته از افراد نیز بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه از سوی موسسات تامین شد و برای ۸ هزار نفر از معلولان تجهیزاتی شامل ویلچر و عصا و سمعک تهیه و توزیع شد.

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: همچنین کمک هزینه معیشتی نیز برای خانواده‌هایی که نیاز به کمک نقدی داشتند بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از طریق مراکز غیردولتی صورت گرفت و بین ۸۱۱۳ نفر توزیع شد. البته موسسات غیردولتی برای تامین جهیزیه نیز بسیار فعال هستند و در این زمینه کمک‌های متعددی را انجام دادند و بیش از ۸۶۱ میلیارد ریال برای ۹۵۷۷ نفر از مددجویان بهزیستی تهیه جهیزیه صورت گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در این ایام برای خانواده‌ها هزینه زیادی را تحمیل کرده بود هزینه درمان و تهیه داروها بود که در این ایام برای بیش از ۱۷ هزار نفر کمک هزینه تهیه دارو و درمان انجام شد و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال هزینه تامین شد. یکی دیگر از اقداماتی که با کمک خیرین انجام شد کمک هزینه مسکن بود. خیلی از خانواده‌ها در تامین ودیعه مسکن و پرداخت اجاره مسکن دچار مشکل بودند. برای ودیعه مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و برای اجاره تا سقف ۶ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شد. در واقع ۳۸۰ مورد کمک بلاعوض ۶ میلیون تومانی برای خانواده‌ها تامین شد و برای ۵۳۷ نفر وام ۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شد و در مجموع بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان اعتباری بود که در این حوزه اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهر تهران، آرام خاطرنشان کرد: در بخش مراکز دولتی نیز کمک‌هایی در ۶ ماه گذشته در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی صورت گرفت. بیش از ۱۳ میلیاردتومان کمک نقدی صورت گرفت که این کمک‌ها در راستای کمک هزینه معیشتی مددجویان صورت گرفته است و بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال کمک‌های غیرنقدی صورت گرفت. همچنین کمک‌های خدماتی به مراکز صورت گرفته است. بیش از ۲ میلیارد ریال به مراکزی که از کودکان بی‌سرپرست و افراد دارای معلولیت نگهداری می‌کنند کمک صورت گرفته است.

مدیر بهزیستی شهر تهران تصریح کرد: طی برنامه‌های مختلف برای جامعه هدف، بسته‌های مختلف معیشتی توزیع شد. در این زمینه توزیع گوشت گرم صورت گرفت که بیش از ۲۸ تُن گوشت قرمز در مناسبت‌های مختلف توزیع شد. بیش از ۱۰هزار مرغ نیز در بین خانواده‌ها توزیع شد. علاوه بر این توزیع اقلام بهداشتی، پک‌های مواد غذایی با توجه به ایام مختلف انجام شده است و در مجموع بیش از ۸۰ هزار پک مواد غذایی بین خانواده‌ها توزیع شده است. همچنین بالغ بر ۳۰ هزار بسته غذایی در ماه رمضان امسال توزیع شده است.

وی اضافه کرد: برای اینکه به جامعه هدف بهزیستی کمک کنیم، بن کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی بین گروه‌های مختلف مددجویان توزیع شده است و در مجموع طی ۶ ماه گذشته بیش از ۶۴ میلیارد تومان خیرین شهر تهران برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی کمک کردند.با استفاده از این ظرفیت تا حدی توانستیم مشکلات ایجاده شده ناشی از کرونا و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
حضور پر رنگ دستگاه‌ها در تصمیم گیری ما برای کمک به جامعه هدف موثر است.بیش از ۲ هزار معلول در موسسه رعد الغدیر توانمند شدند.

دکتر حسین سروری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهر تهران نیز گفت: علیرغم رکود اقتصادی و شیوع ویروس کرونا ما در سال جدید شاهد تحولات خوبی در جذب مشارکت بودیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف شورای مشارکتها مدیریت، نظارت و راهبری مشارکتهای مردمی و خیرین است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به حجم عظیمی از مشارکتها که ۶ ماهه امسال مبلغ آن بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان شده است و با توجه به محدودیتها درآمدی و اقتصادی که همه خیرین با آن مواجه هستند جای تقدیر دارد و این نشان دهنده این است که ایرانیان عزیز ما انسان دوست و به فکر هم نوعانشان هستند .

وی افزود: در این شرایط سخت خیلی ارزشمند است که فرهنگ دستگیری از همنوعان و توسعه خیر و نیکی را در جامعه ترویج بدهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/