کد خبر: 10356

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: بنیاد مستضعفان برای احداث هر واحد مسکونی، مبلغ ۵۰ میلیون تومان را تخصیص داده و علاوه بر ۱۰ هزار واحدِ مددجویان کمیته امداد، ۲۰ هزار خانواده محروم فاقد پوشش حمایتی نیز با کمک بنیاد مستضعفان خانه‌دار می‌شوند.

به گزارش نیکوکار، سید پرویز فتاح در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور که با کلنگ‌زنی یک واحد مسکونی در روستای مرزی آزادلو در استان اردبیل و با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، استاندار اردبیل و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن عملیات ساخت این واحدها، اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته توافقنامه‌ای میان کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان این کمیته منعقد شد که در ادامه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز، تامین بخشی از هزینه‌های ساخت این واحدهای مسکونی را در قالب وام قرض الحسنه متقبل شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث می شود، گفت: بنیاد مستضعفان در راستای این تفاهم نامه، تامین پرداخت ۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی را عهده‌دار شده است و تا امروز نیز ۵۰ میلیارد تومان را برای تامین بخشی از هزینه‌های ساخت این واحدها اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان علاوه بر هزینه ۵۰ میلیون تومانی ساخت هر واحد مسکونی، آمادگی دارد تا بخشی از نیاز اجرای این پروژه به سیمان را نیز تامین کند.

فتاح با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت این واحدها و بخشی از هزینه‌ها بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است، افزود: این ۱۰ هزار واحد در ۶۲ نقطه کشور برای مددجویان کمیته امداد احداث می‌شود و امیدواریم طی ۱۸ ماه، شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام خبر ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی، گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این ۱۰ هزار واحد که مختص مددجویان کمیته امداد است، در مرحله دوم، تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن به منظور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی امضا کرده است که بر اساس این تفاهم نامه، بنیاد مستضعفان ۱۰۰۰ میلیارد تومان را برای احداث این واحدها متقبل شده است.

فتاح در پایان با اشاره به واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان به دولت برای کمک به اجرای طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، خاطرنشان کرد: ان شاءالله هفته آینده طی مراسمی با حضور رئیس جمهور و وزیر راه، این زمین‌ها برای اجرای طرح دولت واگذار می‌شود و جزئیات آن اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/