کد خبر: 10305

مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بیرجند افتتاح و اعلام شد که این مرکز دهمین مرکز در کشور است.

به گزارش نیکوکار، سید جواد حسینی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، امروز یکشنبه ۲۸ شهریور در این آیین گفت: مراکز جامع مشاوره‌ای که در استان‌ها شرایط ارتقا داشته باشند با تجهیز آنها به امکانات تخصصی، به مراکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای ارتقا می‌یابند.

وی با بیان اینکه در کمتر از ۲ سال گذشته تنها ۱۵ مرکز جامع مشاوره‌ای در کشور وجود داشت که امروز به ۵۵ مرکز رسیده است، افزود: خراسان جنوبی دهمین استان مجهز به مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای است که امیدواریم در آینده نزدیک همه استان‌ها با ارتقای مراکز مشاوره خود از این ظرفیت برخوردار شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این مراکز نباید از نظر تجهیزات مورد نیاز کمبودی داشته باشند، گفت: ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز این مرکز اختصاص می‌یابد.

مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی که امروز به بهره‌برداری رسید، خدماتی نظیر مشاوره خانواده، بینایی‌سنجی، مرکز مشاوره کودکان با نیازهای ویژه، آزمون‌ها و خدمات توانبخشی، کار درمانی و شنوایی‌سنجی را به جامعه هدف ارائه می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/