معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تامین رفاه اجتماعی خانواده‌ های دارای فرزند چند قلو و تسهیل حمایت و مساعدت چندلایه به آنها، برنامه «حمایت از خانواده های دارای فرزند چندقلو» را تدوین کرده است، اظهار کرد: امید است این برنامه با همکاری سایر دستگاه‌ها سیر خود را طی کند تا بتوانیم خدمات کامل‌تر و پایدارتری را به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو ارائه کنیم.

به گزارش نیکوکار، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در خصوص خدمات سازمان بهزیستی جهت حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو با بیان اینکه موضوع جمعیت و افزایش نرخ جمعیت از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار است، گفت: چندین سال است که بحث‌های کارشناسی در محافل مختلف بوده است و به ویژه بعد از سیاست‌ ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوباتی که مجلس شورای اسلامی و دولت داشتند، دستگاه‌های مختلف اقداماتی را در این زمینه انجام دادند.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بهزیستی بیش از ۱۶ هزار خانواده دارای فرزندچندقلو را تحت پوشش قرار داده است، یادآور شد: تمامی خانواده‌هایی که دارای فرزند سه قلو به بالا هستند بلافاصله تحت پوشش سازمان قرار می‌گیرند و از مستمری ماهانه که در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است برخوردار می‌شوند و علاوه بر آن، از سایر خدمات سازمان شامل کمک‌های بلاعوض برای اشتغال یا وام‌های کم‌بهره برای اشتغال بهره‌مند می‌شوند.

مسعودی‌فرید خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دو قلو که در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند نیز از مستمری ماهانه بهره‌مند هستند که در حال حاضر ماهانه حداقل ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و مانند خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا از سایر مزایا و خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند. همچنین اگر آنها دانش‌آموزی دارند می‌توانند از حمایت‌ها و خدمات بهزیستی برای پوشش دانش آموزان نیز بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: امید می رود این طرح تدوین شده بتواند مراحل خود را طی کند. طرح مذکور جنبه‌های مختلف دیگری را نیز برای حمایت از چندقلوها دارد تا بتواند خدمات جامع‌تری را به خانواده‌های دارای فرزندچندقلو ارائه دهد.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده این سازمان با بنیاد ۱۵ خرداد گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که در ماه‌های گذشته با بنیاد ۱۵ خرداد منعقد کردیم، قرار است همکاری فی‌مابین صورت گیرد تا حمایت‌های بیشتری از خانواده‌های دارای کودکان چند قلو با همکاری سازمان و بنیاد ۱۵ خرداد انجام شود که این موضوع کمک می‌کند خدمات ما برای این گروه از خانواده‌ها که نیازمند کمک هستند، فراهم شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/