کد خبر: 10288

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو:

مردم بدون نگرانی خون اهدا کنند

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: مردم بدون نگرانی می‌توانند خون اهدا کنند زیرا مراکز از نظر پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از کرونا بسیار ایمن است و احتمال ابتلا به کرونا در این مکان‌ها بسیار پایین است.

به گزارش نیکوکار، دکتر محمد رضا شانه ساز  که برای اهدای خون به مرکز وصال مراجعه کرده بود در حین اهدای خون، افزود: اهدای خون علاوه بر تامین سلامتی شهروندان، برای سلامتی خود انسان هم مفید است.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: انتقال خون خدمت بزرگی است و سازمان انتقال خون افتخار دارد که در میان سازمان های انتقال خون جهان جایگاه بالایی به دست آورده است و به دست آوردن این جایگاه بسیار سخت بوده اما حفظ و ارتقای آن سخت تر است و من به همه همکاران سازمان انتقال خون خسته نباشید می گویم و امیدوارم در انجام این کار مهم موفق باشند.

در شرایط کرونایی ذخایر خونی کاهش یافت

محمدرضا مهدی زاده، مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز گفت: در سال‌های اخیر که دنیا پاندمی کرونا را تجربه می کند روزهای سختی را در تمامی مراکز انتقال خون دنیا شاهد بودیم ولی خوشبختانه انتقال خون استان تهران توانست با کمک و حمایت گسترده مردم این بحران را به خوبی پشت سر بگذارد و ذخایر خون به نسبت کشورهای دیگر کاهش اندکی داشت.

وی افزود: اهدای خون برای رفع نیاز مستمر نیاز به خون صورت می گیرد و اگر شهروندان آن را در برنامه زندگی خود بگنجانند و در طول سال اهدای خون را فراموش نکنند، بیماران با خیال آسوده درمان مناسب را دریافت می کنند.

وی از شهروندان دعوت کرد تا با توجه به عمر سه روزه پلاکت و نیاز بیماران اهدای خون و پلاکت را فراموش نکنند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/