مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با بیان اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از افراد دارای معلولیت شکایت‌های خود را مبنی بر عدم دسترسی به صندوق‌های رای به خاطر نامناسب بودن مکان‌های مذکور، ابراز کرده بودند، گفت: از وزارت کشور انتظار داریم که مناسب‌سازی شعب اخذ رای را به عنوان یکی از مطالبات معلولان در نظر گرفته و به طور جد این نکته را به استانداران یادآوری کنند.

به گزارش نیکوکار، علی‌همت محمودنژاد ضمن ابراز امیدواری از این که وزارت کشور شرایط حضور افراد دارای معلولیت را برای حضور در پای صندوق‌های رای فراهم آورد، افزود: برای اینکه معلولان بتوانند نقش خود را در انتخابات ایفا کنند، باید مراکز و شعب اخذ رای در مکان‌هایی که دسترسی به آنها سهل الوصول است، برگزار شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با بیان اینکه در سال‌های گذشته بسیاری از افراد دارای معلولیت شکایت‌های خود را مبنی بر عدم دسترسی به صندوق‌های رای به خاطر نامناسب بودن مکان‌های مذکور، ابراز کرده بودند، گفت: از وزارت کشور انتظار داریم که مناسب‌سازی شعب اخذ رای را به عنوان یکی از مطالبات معلولان در نظر گرفته و به طور جد این نکته را به استانداران یادآوری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت را به رسمیت شناخته و در برنامه‌های تبلیغی خود به آن اشاره می‌کنند، موردنظر جامعه معلولان قرار خواهند گرفت.

محمودنژاد یادآور شد: کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر در سراسر کشور باید نیازها و مشکلات جمعیت رسمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری معلولان و جمعیت ۸ میلیونی افراد درگیر با معلولیت را به رسمیت شناخته و در برنامه‌های خود به آنها اشاره کنند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران بیان کرد: اینکه معلولان در تشکیل دولت‌ها و ارکان دولت حضور داشته باشند، موضوعی است که سالیان سال توسط دولتها نادیده گرفته شده و توانمندی افراد معلول با تحصیلات بسیار عالی و با دانش و تجربه در ساختار دولت نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حداقل انتظار این است تا برای افراد دارای معلولیت در سطوح میانی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها جایگاهی وجود داشته باشد، اظهار کرد: مطالبه اصلی بیشتر معلولان و خانواده‌های آنها اجرای مواد قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است که در اجرای آن اقداماتی صورت گرفته اما انتظار افراد دارای معلولیت را برآورده نکرده، لذا اقدام لازم به عمل آید.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران تصریح کرد: در چند سال گذشته شیوع کرونا و افزایش تورم و نابرابری توزیع منابع، زندگی افراد دارای معلولیت را به شدت تحت شعاع قرار داده است.

وی در این راستا از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست تا برای مستمری افراد دارای معلولیت، اشتغال، مسکن، حق بیمه‌های پایه و تکمیلی، معافیت از مالیات و عوارض‌های گوناگون، تامین وسایل توانبخشی و توجه به حقوق کودکان دارای توانایی ویژه را در برنامه‌های خود ذیل برنامه‌های رفاه اجتماعی منظور کنند و حتی در تبلیغات انتخاباتی خود این موارد را برای روشن شدن افق و تصمیم‌گیری خانواده‌ها البته به دور از هرگونه اغواگری، بیان کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/