کد خبر: 9971

پیاده سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای شناساندن فرهنگ کشورهای ایران و روسیه به یکدیگر و زمینه سازی برای فعالیت های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی از جمله ماموریت های اصلی انجمن است.

به گزارش نیکوکار، امیر محمودزاده مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه با اشاره به شروع فعالیت این انجمن از اردیبهشت ماه سال گذشته گفت: انجمن دوستی ایران و روسیه حدود یکسال است که فعالیت خود را با اخذ مجوز از وزارت کشور را آغاز کرده و مهمترین اقداماتی که در دستور کار دارد تحکیم روابط دوستانه و برادری میان دو تمدن بزرگ ایران و روسیه است.

وی با اشاره به نقش انجمن های دوستی در روابط میان دو کشور گفت: زمینه سازی برای توسعه فعالیت های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و دوستی بین دو کشور از جمله ماموریت هایی است که انجمن های دوستی برعهده دارند و به نوعی به مثابه یک بازو برای بخش های دولتی هستند در این راستا عمل می کنند.

محمودزاده خاطر نشان کرد: انجمن دوستی ایران و روسیه با جذب افراد متخصص و سایر اشخاصی که مشغول فعالیت های مشترک میان دو کشور هستند تلاش می کند تا در روابط فرهنگی و اجتماعی نقش تسهیلگری ایفا کند.

مدیر عامل این سازمان مردم نهاد در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت های انجمن دوستی ایران و روسیه گفت: ما در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی میان دو کشور بحث آموزش زبان روسی به صورت رایگان و چاپ و نشر کتب را بر عهده داریم و نشست ها و سمینارهای تخصصی مختلفی نیز برگزار می کنیم و تمام هدف انجمن این است که کشور روسیه را خیلی خوب به ایرانی ها و به طور متقابل کشور خودمان ایران را به روس ها بشناسانیم.

محمودزاده با تاکید بر این که ارتقای سطح روابط فرهنگی یکی از مهمترین هدفگذاری های ما است تصریح کرد: ما برای این امر چهار پروژه کلان فرهنگی تعریف کردیم که این پروژه ها عبارتند از «تدوین سند آینده پژوهشی روابط فرهنگی ایران و روسیه»، «تدوین پیوست فرهنگی کریدور شمال و جنوب»، « چاپ و تالیف کتب فرهنگی» و  «آموزش زبان روسی» که به صورت رایگان صورت می گیرد و به طور قطع موجب تحکیم روابط میان دو کشور خواهد شد.
این فعال فرهنگی در ادامه گفت: عضویت در انجمن به صورت رایگان است و افراد می توانند پس از عضویت به صورت آنلاین و حضوری در کلاس های آموزش زبان روسی ثبت نام کنند. همانطور که می دانید روس ها یک دوره زبان استاندارد به نام «پادفک» دارند که در این دوره افراد با مقدمات و کلیات زبان روسی آشنا می شوند و توانایی صحبت و محاوره زبان روسی را پیدا می کنند.
محمودزاده در پایان در خصوص برنامه های انجمن دوستی ایران و روسیه برای فعالیت های مشترک با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد کشور روسیه گفت: یکی از مهمترین کارهایی که علاقمندیم امسال با همکاری وزارت کشور انجام دهیم ایجاد ارتباط با نهادهای فرهنگی مورد تایید دولت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و بخش فرهنگی سفارت خودمان در روسیه است. چرا که مراکز مورد تایید بسیاری در روسیه مشغول فعالیت هستند که می توان همکاری های مشترک فرهنگی و اجتماعی را با آنان تعریف کرد.
منبع: عصر تشکل
انتهای پیام/