مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ثبت‌نام ۱۱۰ هزار حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا محمدی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از طرح‌های شفاف است و پشتوانه قدرتمندی در راستای توصیه‌های دینی و الهی دارد، گفت: این طرح از نیمه دوم شهریورماه سال ۹۹ با عنوان پویش ایران مهربان شروع شد. باتوجه به اینکه شرایط برای مردم سخت شد و همچنین به دلیل ویروس کرونا، به این فکر رسیدیم که پویشی را راه‌اندازی کنیم تا هم هیچ یتیم بدون حامی در بهار ۱۴۰۰ نداشته باشیم و هم میانگین دریافتی ایتام و محسنین به عددی برسد که بتواند نیازهای اولیه ایتام و محسنین را برطرف کند.

وی ادامه داد: سازمان‌ها، خیریه ها و برخی از ارگان‌های دولتی و غیردولتی و شرکت‌ها دست به دست هم دادند و پویشی به نام ایران مهربان در کشور شکل گرفت و درنهایت به ماه مبارک رمضان رسیدیم که پویش ایران مهربان برای اولین بار ماه رمضان را تجربه کرد.

محمدی با بیان اینکه محدودیت‌های زیادی را به دلیل شیوع ویروس کرونا داشتیم، اظهار کرد: در سنوات گذشته معمولا پویش ایتام و محسنین عمدتا در ماه رمضان بود و در طول سال کمتر به موضوع جذب حامی می‌پرداختیم، اما این پویش کار خود را از شهریور ماه سال گذشته شروع و در ادامه  با ماه رمضان مواجه شدیم؛ باتوجه به اینکه در سنوات گذشته در مصلی ها، مساجد و اصناف مختلف حضور پیدا می‌کردیم و در این زمینه غرفه‌هایی را ایجاد می‌کردیم اما به دلیل ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این امکان برای ما فراهم نشد تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و از روش‌های جایگزین استفاده کردیم و رسانه‌ها نیز پای کار آمدند و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از خیران با ارسال کد یک به ۳۰۰۰۳۳۳۳ و سامانه ekram.emdad.ir مراجعه کردند و بیشترین ثبت‌نام‌ها از این طریق اتفاق افتاد.

محمدی با بیان اینکه حدود ۱۱۰ هزار حامی در ماه رمضان ثبت‌نام کردند، گفت: ۵۰ درصد از این خیران جذب شدند و مبالغی را ماهانه به حساب فرزندانشان واریز می‌کنند. برای حمایت از ایتام فرآیندی وجود دارد که افرادی ثبت‌نام می‌کنند و بعد از ثبت‌نام مبلغی را واریز می‌کنند و این روند ادامه پیدا می‌کند و همکاران ما در مدت معینی با افرادی که ثبت‌نام کردند تماس می‌گیرند تا این موضوع منجر به جذب و واریزی شود.

وی در ادامه به افزایش سرانه دریافتی فرزندان ایتام و محسنین اشاره کرد و یادآور شد: ابتدای پویش، متوسط سرانه یتیم ۴۰۰ هزار تومان و برای فرزندان محسنین حدود ۲۰۰ هزار تومان بود، اما اکنون این رقم به ۵۳۰ هزار تومان برای ایتام و برای فرزندان محسنین به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا در این ایام خیران تعداد فرزندان تحت پوشش خود را نیز افزایش داده‌اند؟ توضیح داد: در حال حاضر در کل کشور بیش از ۹۰۰ هزار حامی داریم که از این فرزندان که حدود ۳۸۱ هزار فرزند محسنین و ایتام (۱۴۶ هزار فرزند یتیم و ۲۳۵ هزار فرزند محسنین) در سطح کشور است به صورت ماهانه حمایت می‌کنند و اکنون میزان آن نزدیک به دو میلیون حمایت رسیده است، یعنی اگر تاکنون فردی از دو فرزند حمایت می‌کرده، اکنون از تعداد بیشتری فرزند حمایت می‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر سرانه دریافتی فرزندان در کدام استان‌ها بیشتر و در کدام استان‌ها کمتر است؟ افزود: متوسط سرانه دریافتی فرزندان در استان‌های سمنان، البرز و تهران بالاتر از ۵۳۰ هزار تومان است و سرانه دریافتی استان سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان کمتر از ۳۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: برنامه ما این است که بر روی استان‌های محروم بیشتر تمرکز کنیم و حامیان را به این سمت سوق دهیم.

محمدی با بیان اینکه پویش ایران مهربان همچنان ادامه دارد، گفت: سعی می‌کنیم که جشن ملی اهداف پویش را در عید غدیر برگزار کنیم تا بتوانیم به هدف خود برسیم. مردم نیز می‌توانند با ارسال کد یک به ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا مراجعه به سامانه ekram.emdad.ir فرزندان خود را در سراسر کشور انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/