مدیر کل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: میزان مراجعه اهدا کنندگان خون در ماه رمضان با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ به ۲۶ هزار و ۱۰۸ نفر در سال ۱۴۰۰ رسید.

به گزارش نیکوکار، دکتر محمدرضا مهدی زاده افزود: شهروندان تهرانی در سال جاری نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری از اهدای خون نشان دادند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در ادامه گفت: آمار اهدای خون نیز با ۱۴ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۰ هزار و ۴۳۶ واحد در سال جاری رسید همچنین در ماه مبارک رمضان سال جاری آمار اهدای مستمر خون ۱۸ درصد و اهدای خون افراد با سابقه ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

وی ادامه داد: در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۹ هزار و ۷۳۴ هزار مرد و ۷۰۲ زن خون اهدا کردند.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، مهدی زاده ضمن تشکر از اهدا کنندگان خون که طی این مدت و همه روزهای سال با فداکاری و همه سختی های همه گیری کووید ۱۹ اهدای خون را فراموش نمی کنند، گفت: اتفاق خوبی است که اهدای خون در روزهای خیزش کرونا بیش از پیش مدیریت شده و مردم آگاهانه و مسوولانه در چنین روزهایی نیز اهدای خون را فراموش نکرده اند اما نیاز به خون همچنان باقی است و استمرار این حرکت فداکارانه و حمایت حیاتی جان‌های زیادی را نجات می دهد. ما نیز ضن تشکر از شهروندان از ایشان دعوت می کنیم همچنان اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و حامی بیماران باشند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/