رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای بسته تحولی «طرح آشتی با آموزش» (آبا) در تطبیق با مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پرداخت.

به گزارش نیکوکار، بر اساس بسته تحولی «طرح آشتی با آموزش» (آبا)، مهم‌ترین دلایل و ضرورت اجرای این طرح، افزایش نرخ پوشش تحصیلی و کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل، تغییر در روش‌های آموزشی و استفاده از آموزش‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین با انعطاف در زمان و مکان، امکان ارائه رشته‌های تحصیلی برای ادامه تحصیل دانش آموزان متناسب با استعداد آن‌ها و نیازهای هر منطقه، کمک به جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش در دوره متوسطه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به‌واسطه ادامه تحصیل فرزندانشان بیان‌شده است.

شایان‌ذکر است؛ «ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش آموزان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل» دوره اول و دوم متوسطه مناطق هدف، «افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان» دوره اول و دوم متوسطه به‌ویژه دختران، «ارتقای نرخ گذر» تحصیلی در مناطق روستایی با استفاده از فن‌آوری‌های نوین آموزشی با مشارکت جوانان تحصیل‌کرده و مسئولان و نهادهای بومی و حمایت خیرین نیک‌اندیش و ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان مشمول طرح، با استفاده از منابع و روش‌های آموزشی متنوع و باکیفیت، از اهداف اجرای این بسته تحولی، است.

گفتنی است؛ منابع و اعتبارات مورد نیاز این طرح، در قالب کمک‌های افراد خیّر و مؤسسات آموزشی و فرهنگی خیریه، سمن‌ها، نهادها و ارگان‌ها، کمک‌های شورای آموزش‌وپرورش و اعتبارات وزارت آموزش‌وپرورش است.

شهریار فولادوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با تشریح فعالیت‌ها در این برنامه اظهار کرد: «طرح آشتی با آموزش» (آبا) به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم خود را با شرایط افرادی که به هر دلیلی امکان تحصیل و حضور در مدارس یا محل آموزش را ندارند، تطبیق بدهیم و با طراحی کلاس‌های اقماری و تجهیز کلاس‌ها و تعیین فرد از اشخاص معتمد محل، برای حضور در کلاس اقماری، آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده می‌شود.

فولادوند اضافه کرد: در مواردی که ضرورت حضور معلمان تخصصی برای آموزش قسمت‌های از مباحث درسی وجود دارد. معلمان مربوطه از طریق مدارس متولی برگزاری کلاس‌های اقماری، تعیین و به مناطق مربوطه ارسال خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، وی ادامه داد: در مرحله اول، این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اجراشده است که در اجرای مرحله اول این طرح قریب به ۲۰۰۰ از افراد بازمانده از تحصیل وارد دایره آموزش شدند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/