معاون امور فرهنگی کمیته امداد از ارائه ۲۱۷ هزار خدمت مشاوره به مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۳۵۰ مشاور کمیته امداد و هزار مرکز مشاوره، خدمات روانشناسی به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

به گزارش نیکوکار، حجت‌الاسلام علی جعفری با تبریک هفته مشاوره و رواشناسی گفت: کمیته امداد از سال ۷۵ تا کنون ارائه خدمات مشاوره به مددجویان را انجام می‌دهد و در حال حاضر بیش از ۳۵۰ مشاور و هزار مرکز مشاوره به صورت برون‌سپاری، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مشاوره‌های تربیتی، تحصیلی، خانوادگی و ازدواج مهمترین موضوعات مشاوره‌ای به مددجویان را شامل می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۷ هزار نفر از مددجویان از خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد بهره‌مند شدند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با تاکید بر نقش مشاوران در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از تمام مشاوره‌های روانشناسی به صورت رایگان برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به عملکرد موثر خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد در همه‌گیری کرونا و بحران‌هایی مانند سیل و زلزله، اضافه کرد: به منظور کاهش آسیب‌های دوران کرونا در اسفندماه سال گذشته کلینیک مشاوره با عنوان راه زندگی (رز) برای ارائه خدمات به مددجویان و خانواده‌های نیازمند در استان‌های مختلف افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جعفری، بهره مندی تمام اقشار جامعه از خدمات مشاوره‌ای را یک ضروررت در رشد روانی و اجتماعی افراد دانست و گفت: اقدامات کمیته امداد در راستای عدالت در توزیع و گسترش خدمات مشاوره‌ای است و خدمات با کیفیت تربیتی، فرهنگی و مشاوره برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/