مدیرعامل موسسه مهر وماه با بیان اینکه توانمند کردن زنان سرپرست خانوار یا مادران کودکان کار، جلوی کار کودکان را می‌گیرد، گفت: بازارچه‌های آنلاین نوروزی راهی برای حمایت از این زنان است.

به گزارش نیکوکار، افخم صباغ با بیان اینکه در همه روزهای کرونایی دست از آموزش کودکان کار برنداشته ایم، افزود: هدف این موسسه آموزش تحصیلی به کودکان کار و بازمانده از تحصیل و توانمند کردن زنان سرپرست خانوار و مادران کودکان کار است.
وی با بیان اینکه در دوران قرنطینه کلاس ها به صورت آنلاین و گاه حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار است، خاطرنشان کرد: کلاس اولی ها به خاطر شرایط خاص شان با رعایت پروتکل های بهداشتی و در نوبت های جداگانه به مدرسه فراخوانده شدند و گروه های سنی دیگر و کلاس های تقویتی به صورت آنلاین و با معلمان حرفه ای انجام شده است.
مدیرعامل موسسه مهر و ماه بابیان اینکه زیرساخت های آموزشی باید تغییر یابد،گفت: با ارایه شیوه های درست باید این کودکان را جذب مدرسه و آموزش کرد تا کمتر دچار دلزدگی از تحصیل شوند.
صباغ با بیان اینکه در مدت شیوع بیماری کرونا تعداد مراجعات بیش از قبل شده، افزود: خانواده های بیشتری چه از نظر آموزش به فرزندان و چه حمایت از خود تحت پوشش موسسه درآمده اند.
وی تاکید کرد: کارآفرینی در شرایط بحران برای ما اهمیت ویژه ای دارد، زیرا زن و مادر مهارت دیده و توانمند، اجازه نمی دهد فرزندش از تحصیل بازمانده و کودک کار بشود.
وی بیان کرد: کارگاه های خیاطی، پته دوزی، سوزن دوزی و… در مجموعه فعال تر از قبل به کار خود ادامه می دهند و تولیدات این زنان تونمند در بازارچه نوروزی آنلاین به فروش می رسد و عواید حاصل از آن به خود آنان برمی گردد.
صباغ اضافه کرد: در کنار این کلاس ها همچنین با برگزاری جلسات مشاوره برای این زنان تکنیک های مختلف مواجهه با بحران و… نیز به آنها آموزش داده می شود.
مدیرعامل موسسه مهر وماه با بیان اینکه در دوره کرونا خدمات این موسسه چند برابر شده، گفت: افزایش تعداد مربیان، کلاس های بیشتر، تولید محتوا برای کلاس های آنلاین و استخدام نیروی انسانی از جمله اقداماتی است که دراین مدت انجام شده است و امیدواریم با حمایت و توانمند کردن زنان سرپرست خانوار و مادران کودکان کار، جلوی کار کودک را بگیریم.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/