کد خبر: 9565

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی:

کرونا مهدهای کودک را در آستانه تعطیلی قرار داده است

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر اغلب مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن در حال تعطیلی هستند.

به گزارش نیکوکار، سعید بابایی افزود: نظارت بر مهدهای کودک از حیث آموزشی و پرورشی از سال ۹۵ بر عهده همکاران آموزش و پرورش نهاده شده بود که تا همین اواخر نیز صورت نپذیرفت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر نظارت بر برنامه اجرایی بر عهده بهزیستی بود که البته امروزه به علت بیماری کرونا قاطبه مهدهای کودک در حال تعطیلی هستند. با این حال هنوز اگر نکته‌ای یا شکایتی در زمینه شهریه صورت پذیرد، پیگیری لازم انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بنا بود کمیته ای برای انتقال مدیریت مهدهای کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش تشکیل شود که تا این لحظه این اتفاق رخ نداده است. امیدواریم که این انتقال با بهره گیری از تجارب سالیان کارشناسان و دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت کودک در بهزیستی و بخش غیردولتی انجام پذیرد.

بابایی افزود: سازمان بهزیستی آمادگی خود را چندین بار جهت انتقال تجربه که متعلق به همه فرزندان این سرزمین است، اعلام کرده اما تابحال چنین جلسه ای برگزار نشده است. البته به نظر کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت نیز منتظر نهایی شدن اساسنامه و آیین نامه‌های اجرایی سازمان تربیت کودک و بحث‌های اجرایی آن سازمان هستند. در نهایت امیدواریم آن چه خیر کودکان کشور است اتفاق بیفتد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز سه شنبه ۱۱ شهریور در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش به وضعیت مهد کودک ها و پیش دبستانی ها اشاره کردند و با اظهار تأسف از رها بودن مهدهای کودک به دلیل اختلافات برخی دستگاه‌های دولتی گفتند: بر اساس گزارش های رسیده وضعیت مهدهای کودک به‌هیچ‌وجه خوب نیست و نباید به مهدهای کودک، نگاه مراکز خدماتی داشت بلکه مراکز مهم آموزشی و پرورشی هستند.

در پی این فرمایشات، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بیست و پنجم آذر ماه در جلسه عصر سه شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، واگذاری مسوولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش را تصویب کرد.

در حال حاضر ۵۶۰۰ مهدکودک شهری، هفت هزار و ۲۰۰ روستامهدها و حدود ۶۵۰۰ مهد در مناطق حاشیه شهرها فعالیت دارند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/