آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرائی مرکز جامع سلامت شهری و پایگاه ۱۱۵ اورژانس با کمک مالی یکی از پزشکان ساوجی مقیم کشور امریکا آغاز شد.

به گزارش نیکوکار، رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در این خصوص اظهار کرد: برای به نتیجه رسیدن این پروژه بهداشت و سلامت که در آستانه عید سعید مبعث پیامبر اسلام (ص) کلنگزنی شد، به اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال نیاز است که این مبلغ با کمک یکی از پزشکان ساوجی متخصص اعصاب و روان که اکنون مقیم کشور امریکا است، تامین شده است.

وی ادامه داد: قرار است این مرکز جامع سلامت شهری و پایگاه ۱۱۵ اورژانس در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و زیربنای یک هزار مترمربعی در شهرک فجر احداث شود و پیش بینی می کنیم تا عید مبعث سال آینده به بهره برداری برسد.

مصری گفت: در صورت راه اندازی این مرکز امکان ارائه خدمات به ۳۰ هزار نفر از جمعیت ساکن در شهرک فجر و اطراف آن میسر خواهد شد.

وی بهره گیری از توان خیرین بخش سلامت را راهبرد دانشکده علوم پزشکی ساوه برشمرد و گفت: در بخش های بهداشتی و درمانی مجوزهای لازم برای ایجاد زیرساخت هایی از قبیل مرکز قلب، دندانپزشکی و رادیولوژی اخذ شده است که با تکمیل این طرح ها، مردم ساوه دیگر نیازی به مراجعه برای امور درمانی خود به استان های همجوار مانند تهران و قم نخواهند داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده برای ساخت مرکز قلب این شهرستان به اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال نیاز است که انتظار داریم در این زمینه خیرین یاریگرمان باشند.

وی تاکید کرد: در صورتی که زیرساخت های درمانی و بهداشتی مورد نیاز در ساوه با کمک منابع دولتی و خیرین احداث شود، آنگاه فعالیت های خود را در بخش های آموزشی و پژوهشی نیز تقویت خواهیم کرد.

گفتنیست؛ زمین مورد نیاز مرکز جامع سلامت شهری و پایگاه ۱۱۵ اورژانس از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان ساوه تامین و آیین امضای تفاهمنامه و کلنگزنی آن نیز به صورت ارتباط زنده تصویری با دکتر «علی جراحی زاده» نیکوکار ساوجی ساکن امریکا انجام شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/