کد خبر: 9531

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۷۰۰ پرونده مددجویان تحت پوشش این سازمان به صورت رایگان در سال جاری معاضدت حقوقی و قضایی شد.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا روز چهارشنبه در آئین امضاء تفاهمنامه مشترک با اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران افزود: این امر در راستای اجرای ماده ۲۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای تکالیف کنوانسیون حقوقی افراد دارای معلولیت با توجه به مفاد مصرح اصول ۲۱ و ۲۹ و ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تکلیف انسانی و وجدانی و الهی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس افرادی که به لحاظ مشکلات جسمی و مالی توان ندارند تا مانند دیگر شهروندان عادی از حق داشتن وکیل برخوردار باشند، بهزیستی این مساعدت را به آنها رساند تا از داشتن وکیل و مشاور حقوقی در مواجهه با مشکلات حقوقی و قضایی برخوردار باشند.

قبادی دانا با قدردانی از وکلای داوطلب که دانش خود را رایگان در قالب معاضدت حقوقی و قضایی به مددجویان بهزیستی ارائه می‌دهند، تصریح کرد: وکلای همکار با بهزیستی بیش از ۷۰۰ پرونده را در سال جاری به صورت رایگان مورد معاضدت حقوقی و قضایی قرار دادند البته پیش از این نیز در بیش از ۲۰ استان کشور، کانون وکلا با بهزیستی همکاری داشته است.

وی گفت: با امضای این تفاهمنامه شرایط برای اقدامات کانون وکلا در همه استان‌ها فراهم می‌شود و این حق الهی و طبیعی مددجویان تحت پوشش بهزیستی است که از داشتن یک وکیل حقوقی برخوردار باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصریح قانون به موضوع معاضدت حقوقی و قضایی، اظهار داشت: این مهم امکانی برای نیازمندان و افرادی است که بضاعت لازم برای در اختیار گرفتن وکیل مناسب ندارند. هدف ما در بهزیستی ایجاد شرایطی برای بهتر زیستن است.

قبادی دانا افزود: امیدواریم بتوانیم در خدمتگذاری به جامعه هدف بهزیستی ایفای وظیفه کنیم. اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت یکی از برنامه‌ها بوده است که این تفاهمنامه نیز در راستای اجرای ماده ۲۳ این قانون صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به حمایت از دانش‌آموزات تحت پوشش بهزیستی، گفت: مفتخریم برای بیش از ۲۲ هزار دانشجو غیردولتی به طور کامل شهریه پرداخت می‌کنیم و همچنین دو هزار دانشجوی دولتی از کمک هزینه تشویقی به صورت ترمیک برخوردار می‌شوند. درصدد هستیم با توانمندسازی شرایطی را فراهم کنیم تا با سیاست‌های خانواده‌محور و اجتماع‌محور و کمک آحاد جامعه بهبود کیفیت زندگی آنها فراهم کنیم. چنانکه با اجرای سیاست خانواده محوری، تعداد معلولان تحت حمایت برای دریافت حق پرستاری از تعداد معلولان نگهداری شده در مراکز شبانه‌روزی پیشی گرفت به‌طوری که ۵۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت با برخورداری از حق پرستاری ۶۱۰ هزار تومانی با حمایت دولت در درون خانواده نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این سازمان برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند ماهانه یارانه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به ازای هر فرد برای مرکز واریز می‌کند که تعداد افراد مشمول این یارانه در مراکز شبانه‌روزی ۴۸ هزار نفر است.

قبادی‌دانا با اشاره به توزیع هوشمند هشت هزار تبلت بین دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش ۱۳ تا ۱۸ سال با حفظ کرامت انسانی با مشارکت و همکاری بنیاد مستضعفان، شرکت خدمات ارتباطی رایتل برای ارائه سیم‌کارت رایگان و توزیع دیجی‌کالا، ادامه داد: اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی برای این اقدام مهیا شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره پویش پازل همدلی و مشارکت ۱۵ هزار خیر در راستای توانمندسازی و حمایت از ۶۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل نیز گفت: خیرین از ۱۰ هزار تا ۸۰۰ میلیون تومان برای اهدای ۶۰ هزار کیف و نوشت‌افزار پرداخت کردند و در اقدامی نمادین پازلی از تصویر ایران با تامین مالی ۶ میلیارد تومانی توسط خیرین خرد و کلان در سطح کشور کودکان نیازمند از این بسته حمایتی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به شیوع یکساله ویروس کرونا، گفت: مراکز سالمندان و نگهداری شبانه‌روزی افراد دارای معلولیت در مدت شیوع کووید ۱۹ به همت کمیته پیشگیری از بیماری کرونا در سازمان بهزیستی کشور با مدد ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددکاری که در این مراکز هستند، فعالیت پیشگیرانه انجام دادند.

قبادی‌دانا یادآور شد: رتبه فوت کرونایی از مجموع افرادی که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اعم از سالمندان، معلولان و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، نگهداری می‌شوند، هشت درصد بوده است. در مجموع از ۷ هزار نفر مبتلا که ۶ هزار نفر بهبود یافتند و ۷۰۰ نفر تحت درمان هستند و از ۵۱ هزار نفر که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند حدود ۴۰۰ نفر فوت کردند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر