پس از پرداخت وام بلاعوض بنیاد مستضعفان برای بازسازی و ساخت منازل آسیب دیده خانواده‌های زلزله‎زده تحت پوشش بهزیستی، مددجویان زلزله‌زده کمیته امداد در ۲ استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان نیز این وام بلاعوض بنیاد مستضعفان را دریافت می‌کنند.

به گزارش نیکوکار، به دنبال وقوع زمین لرزه اخیر شهرستان دنا در استان کهکیلویه و بویراحمد و همچنین سمیرم استان اصفهان و تخریب منازل برخی از ساکنان، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای احداث و بازسازی منازل آسیب دیده خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در این مناطق، بیش از ۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان را به صورت بلاعوض پرداخت کرد.

بر اساس آمار ارسالی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، در این حادثه تلخ، ۱۴۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در این ۲ استان به طور کامل تخریب شده و ۵۷۱ واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر و بازسازی است.

بنیاد مستضعفان بر همین اساس برای تمامی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد که منازلشان به صورت کامل تخریب شده، ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و برای خانه های نیازمند تعمیر ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان پیش از این نیز این کمک ها برای مددجویان زلزله زده تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده بود. همچنین  بنیاد مستضعفان تامین سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب دیده از این زلزله را تقبل کرده و در روزهای ابتدایی این حادثه نیز یک محموله امدادی معیشتی را برای زلزله زدگان سی سخت ارسال کرده بود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/