۴۴ مرکز مثبت زندگی همزمان با ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سطح کشور در آیینی وبیناری با فرمان حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش نیکوکار، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز دوشنبه در این آیین گفت: این مرکزها موجب اشتغال ۲۲۰ نفر در رشته‌های مرتبط از جمله ۱۶۰ مددکار خواهد شد.

بهزاد ستاری افزود: بیشتر ساختمان‌های محل استقرار آنها استیجاری است اما بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ﷼ به طور میانگین برای تجهیز هر مرکز هزینه شده است و در هر واحد برای پنج نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: پرونده یک هزار و ۱۷۷ نفر از این پس در اختیار مرکزهای مثبت زندگی قرار می‌گیرد تا ضمن ارایه خدمات تعریف شده، نسبت به کمک‌های موردی و بازدید از منازل اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تشریح کرد: مرکزهای مثبت زندگی برای کمک‌های پایه و عمومی شامل ۲۲ نوع خدمت راه‌اندازی شدند تا خدمات سطح اول از جمله مددکاری، غربالگری بینایی و شنوایی، ژنتیک، شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی و جذب مشارکت‌های مردمی در منطقه زیر پوشش هر مرکز ارایه شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی این مرکزها با توجه به جمعیت مددجویان هدف در هر منطقه، اضافه کرد: مرکزهای مثبت زندگی در واقع منطقه‌محور هستند و بر نقاط حاشیه شهرها و نقاط روستایی به صورت خانواده‌محور متمرکز خواهند شد.

ستاری نحوه تخصیص اعتبار به این مرکزها را عملکردمحور عنوان کرد و گفت: خدمات بر بستر دولت الکترونیک خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را بدون مراجعه به اداره مرکزی ارایه و پاسخ لازم را دریافت کنند.

به گفته وی، پنج منطقه مرزی استان اردبیل از جمله موران در شهرستان گرمی، اصلاندوز مغان و عنبران در شهرستان نمین در این طرح مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در حال حاضر ۶۲ هزار نفر در این استان زیر پوشش قرار دارند و از خدمات متنوع بهزیستی بهره‌مند هستند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/