کد خبر: 9028

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سوالاتی پیرامون نقل و انتقال سوابق بیمه ای صندوق به سازمان تامین اجتماعی و بالعکس، همسان سازی مستمری های مستمری بگیران صندوق و غیره پاسخ داد.

به گزارش نیکوکار، همچنین پویش «سقف همدلی» با شعار «در سایه همدلی سقفی بنا کنیم» به منظور جلب مشارکت خیرین و مردم نیکوکار برای ساخت و تکمیل تعداد ۳۴ هزار واحد مسکونی افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد.

از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی کشور، ۱۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیلگری و واگذار شده که ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آن برای افراد دارای معلولیت بوده است.

درباره مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا نیز در سال ۹۴، پنج مجموعه بهزیستی با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز پروژه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول به بالا را آغاز کردند که در آن زمان ۱۴ هزار خانوار احصا شد.

همچنین در ارتباط با خانواده های دارای دو معلول به بالا در حوزه مسکن شهری، ۱۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود و در حوزه مسکن روستایی نیز ۸۵ میلیون میلیون تومان بلاعوض از طریق بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کشور تامین می شود.

براساس آمار سازمان بهزیستی کشور از ابتدای دولت یازدهم ۹۴ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شده که ۷۵ هزار واحد آن به متعلق به خانواده های دارای معلول بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/