مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون حدود ۷ هزار کودک بی‌بضاعت در حوزه توانبخشی و اجتماعی ، پشت نوبت دریافت خدمات سازمان بهزیستی هستند.

به گزارش نیکوکار، محمدعلی رستمیان روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: این افراد در بخش‌های مختلف از جمله تحصیلی و حمایتی نیازمند حمایت سازمان هستند.

به گفته وی، پس از ارزیابی، کودکان حوزه توانبخشی که دارای توانایی مالی هستند، شناسایی و از چرخه حمایت خارج و دانش آموزان نیازمند جایگزین آنها خواهند شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵۰ دانش‌آموز در کشور از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که نیمی از این دانش‌آموزان در حوزه توانبخشی و نیمی در حوزه اجتماعی قرار دارند.

رستمیان با اشاره به اجرای پویش تهیه نوشت‌افزار برای کودکان نیازمند تحت پوشش بهزیستی برای دومین سال در سطح کشور، افزود : این طرح از ۱۲ شهریور آغاز و تا ۱۰ مهرماه سالجاری اجرا خواهد شد.

به گفته وی، اقلام تهیه شده در این طرح به نیازمندان پشت‌نوبتی در دهک‌های پایین درآمدی و دانش‌آموزان جامعه هدف بهزیستی تعلق خواهد گرفت.

رستمیان اظهار داشت: این اقلام در قالب ۴ بسته‌ مختلف در ۲ رده سنی دختران و پسران شامل کوله‌پشتی، دفتر مشق و نقاشی، خودکار، مداد، پرگار بسته‌بندی می‌شود.

رستمیان یادآور شد: خیران و هموطنان با استفاده از سامانه مشارکت‌های مردمی می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۳۰۰*۷۳۳* از طریق تلفن همراه و از طریق اپلیکیشن‌ آپ با انتخاب گزینه «مشق مهر» کمک‌های خود را به دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم اهدا کنند.

مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۳ ماهه اول امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه دولتی و غیردولتی در کشور جذب شد، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشت.

رستمیان اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه افزایش جذب مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از هزار میلیارد تومان کمک مردمی جذب شود.

وی به نقش رسانه ها در جلب و جذب مشارکتهای مردمی و فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ۲۱ حوزه است که می توان با جذب بیشتر مشارکت‌های مردمی میزان کمک و حمایت از جامعه هدف را افزایش دهیم.

رستمیان افزود: اعتبارات و مشارکت های جذب شده در سازمان بهزیستی که نیت خاص داشته باشند برای نیت هزینه می شود و وقف های عام برای کمک به جامعه هدف با اولویت مسکن، توانمندسازی و اشتغال هزینه می‌شود.
امسال بیش از ۱۴میلیون دانش آموز در سراسر کشور راهی مدرسه شدند و سال تحصیلی را آغاز کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر