کد خبر: 8871

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اورژانس و بخش مراقبت ویژه جراحی بیمارستان ۱۵ خرداد، این بیمارستان را در ارایه روش‌های نوین جراحی و حرکت به سوی عمل‌های درمانی تیمی در سطح ملی و بین المللی، پیشتاز دانست.

به گزارش نیکوکار، دکترعلیرضا زالی در این مراسم با اشاره به کارنامه قابل تحسین این مرکز در ابعاد علمی، آموزشی و خدماتی و دستاوردهای متعالی در حوزه جراحی پلاستیک، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یک بسته عمرانی در بیمارستان ۱۵ خرداد هستیم که سرعت بالای انجام این پروژه‌ها با هدف افزایش کیفیت و کمیت خدمت رسانی به بیماران و تعالی رضایتمندی آنان، می‌تواند به عنوان یک رکورد در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه‌ها در شرایط بحران کرونا و کاهش درامد اختصاصی بیمارستان، نشان از تعهد تیم حرفه‌ای مرکز دارد، عنوان کرد: بیمارستان ۱۵ خرداد از بودجه ستادی اندکی برخوردار است و به علت ماهیت خدمات، با درآمد اختصاصی اداره می‌شود، بنابراین بحران کرونا موجب کاهش بودجه این بیمارستان شد.

رییس دانشگاه متوسط اقامت بیمارستان ۱۵ خرداد را ۱.۳ روز اعلام کرد و افزود: این بیمارستان محل پذیرش بیماران سخت کشوری است که با توجه به ارایه خدمات تکنیکی، اجرایی و بیمارپذیری مطلوب و سختی کار مرکز، این متوسط اقامت بالا جای تقدیر دارد. از طرفی بیش از ۸۰ درصد بیماران این مرکز از سایر استان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی از رضایت بیش از ۷۵ درصدی بیماران اورژانس و ۸۵ درصدی بیماران انتخابی از بیمارستان ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: بیماران ارجاعی در بیشتر مواقع در اضطراب اورژانس به سر می‌برند یا تحت درمان‌های مزمن و پیچیده قرار می گیرند، بنابراین این میزان رضایت، قابل توجه است.

زالی با بیان اینکه امروز این بیمارستان میراث دار اساتید برجسته‌ای است، اظهار کرد: ارایه روش‌های نوین جراحی و به کارگیری تکنیک‌های بومی درون زا و حرکت به سمت اعمال درمانی تیمی در مرکز ۱۵ خرداد را می‌توان به عنوان یک الگوی موفق درمانی، آموزشی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی در نظر گرفت.

رییس دانشگاه عنوان کرد: اساتید در بیمارستان ۱۵ خرداد، برای بیماران وقت می‌گذارند و سطح بالایی از مشارکت درمانی، علی رغم وجود فراگیران، بر دوش اساتید است.

وی در پایان از استقرار بیمارستان هوشمند در مرکز ۱۵ خرداد تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: زیرساخت‌های ایجاد بیمارستان هوشمند به عنوان اولین مدل متعالی درون سازمانی و بیمار محور با اوج بهره جستن از اینترنت اشیا به کمک مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در حال تقویت است و امیدوارم تا فصل بهار سال آینده به ثمر برسد.

همچنین دکتر مسعود یاوری، رییس بیمارستان ۱۵ خرداد، در این مراسم از بازسازی و بهسازی اکثر بخش‌های بیمارستان اهم از فضای آزمایشگاه، اورژانس و درمانگاه طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف مرکز، استقرار بیمارستان هوشمند بوده که زیرساخت های آن در حال آماده سازی است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات مدیریتی، پشتیبانی و بهداشتی و درمانی در زمان بحران کووید-۱۹ توضیحاتی ارایه داد.

یاوری در پایان از گسترش و بازسازی اتاق عمل، بازسازی درب غربی بیمارستان، تاسیس مرکز تصویربرداری، راه اندازی IPD، گسترش اورژانس و راه اندازی اتاق عمل سرپایی، به عنوان برنامه های آتی مرکز یاد کرد.

در این مراسم، ساختمان جدید اورژانس، بخش مراقبت ویژه جراحی (SICU)، لابی و سالن انتظار و فضای پشتیبانی اداری این بیمارستان افتتاح شد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/