کد خبر: 878

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

لایحه حقوق کودک ۱۰ سال معطل مانده است

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را از ابزارهای قوی بازدارنده جهت پیشگیری از بروز کودک آزاری دانست و گفت: متاسفانه تصویب این لایحه طول کشیده و یک دهه است که در حال رفت و برگشت بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است.

به گزارش نیکوکار، رضا جعفری : نفس وجود این لایحه نشان می دهد که جامعه به موضوع حقوق کودک توجه دارد که این لایحه با مشارکت همه ذی‌نفعان تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: با آخرین اصلاحات انجام شده از سوی کمیسیون قضائی مجلس، امیدواریم نظر شورای نگهبان تامین و این لایحه لازم الاجرا شود تا پیشگیری های اولیه و ثانویه از کودک آزاری انجام شود.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام انواع خشونت های جسمی، غفلت و آزار روانی در این لایحه لحاظ شده و بحث کیفر و مجازات متناسب با نوع خشونت و آسیبی که کودک متحمل می شود، مورد توجه قرار گرفته است.

جعفری افزود: هرچه برخورد با ارتکاب خشونت در جامعه را تقویت کنیم، عامل حفاظت کننده برای کودک است.

وی ادامه داد: لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان، فی نفسه فارغ از جنبه های حقوقی قضائی و انتظامی، موجب ترویج فرهنگ و گفتمان صیانت از حقوق کودکان به عنوان آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می رود و در فرهنگ اسلامی حمایت و تکریم از کودکان در بالاترین سطح متجلی شده است و امیدوار به تصویب هر چه زودتر این لایحه هستیم.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/