رییس اداره بهزیستی شهرستان گتوند گفت: طرح کارزار رسانه‌ای با هدف آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در گتوند آغاز شد.

به گزارش نیکوکار، پروانه لک افزود: برنامه پیشگیری از اعتیاد اداره بهزیستی در شرایط کنونی به علت شیوع ویروس کرونا که انجام فعالیت‌های آموزشی جمعی امکان پذیر نیست، از طریق طرح کارزار رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش مهارت خودآگاهی برای کاهش مشکلات اجتماعی و مصون سازی پیشگیری از اعتیاد اجرای می‌شود.

رییس اداره بهزیستی گتوند با بیان اینکه ضعف مهارت‌های زندگی و شناختی از علت‌های عمده گرایش افراد به اعتیاد است، گفت: مهارت خودآگاهی یکی از کلیدی ترین مهارت هایی است که هر فرد باید به آن مجهز باشد.

وی افزود: افراد خودآگاه اعتماد به نفس قوی دارند و در اجتماع کمتر دچار آسیب می‌شوند و به طور قطع اگر نوجوانان و جوانان از ایگونه مهارت‌ها آگاهی پیدا کنند و آنها را بکار گیرند به شیوه موثرتر مشکلات خود را رفع می‌کنند.

لک گفت: کارزار رسانه‌ای با حساس سازی جامعه در قالب توزیع تراکت و توزیع بروشورهای سال ۱۴۰۰ با شعار خودآگاهی، خدمات مشاوره‌ای و بهره‌گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی انجام می‌شود.

وی افزود: شماره تلفن ۰۹۶۲۸ خط ملی ویژه مشاوره اعتیاد از ساعت هشت صبح تا ۲۰ آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد است.

نزدیک به ۲ هزار پرونده تحت حمایت اداره بهزیستی گتوند شامل ایتام، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی وجود دارد.

شهرستان گتوند در شمال خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/