کد خبر: 862

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:

۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد کردند

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در حال حاضر ۹۰۰ شرکت تعاونی دهیاری در کشور فعال هستند که ۲۱ هزار دهیاری، معادل ۵۶ درصد دهیاری های کشور، عضو آنها هستند و این تعاونی ها بیش از ۱۰ هزار شغل در مناطق روستایی ایجاد کرده اند.

به گزارش نیکو کار، سعیدرضا جندقیان: راه اندازی شرکت های تعاونی دهیاری ها گامی در زمینه تحول در رویکردها نسبت به روستاها، ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان و تمرکززدایی در این عرصه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات شرکت های تعاونی دهیاری ها حدود ۱۰ میلیون نفر از روستاییان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

جندقیان حوزه کاری این شرکت های تعاونی را در چهار موضوع فنی و عمرانی، خدماتی و گردشگری، فناوری اطلاعات و تولیدی و اقتصادی اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد مدیریت پسماندهای روستایی توسط شرکت های تعاونی دهیاری ها انجام می شود و بیش از هزار دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی دهیاری ها در اختیار آنها است.

وی اضافه کرد: طی یک سال اخیر با پیگیری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به ۶۱ طرح درآمدزای شرکت های تعاونی دهیاری‌ها تسهیلاتی بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال تعلق گرفته که زمینة اشتغال ۳۳۱ نفر را فراهم آورده است.

جندقیان اقدامات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در زمینه حمایت از شرکت های تعاونی دهیاری ها را مهم ذکر کرد و افزود: آموزش و توانمندسازی، تدوین شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل های تخصصی حوزه کاری، شناسایی و تقدیر از نمونه های موفق و حمایت از طرح های اقتصادی و درآمدزا نیز در این راستا انجام می شود.

وی، راه اندازی سامانه تعاونی دهیاری ها، کمک به ایجاد و توسعه استارتاپ های روستایی و طرح های درآمدزای دهیاری ها، شناسایی ظرفیت های توسعه روستاها و اجرای طرح های اقتصادی و حمایت از ایجاد شبکه عرضه و تبادل محصولات و تولیدات روستا را از برنامه های در دست اقدام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور حمایت از شرکت های تعاونی دهیاری ها برشمرد.

در حال حاضر ۳۷هزار و ۷۲ دهیاری در کشور فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/