دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از ترجمه و انتشار وسیع جهانی ۲۰۰ اثر از آثار دریافت شده در مسابقه ملی دلنوشته کرونا و حقوق کودک خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمود عباسی اول بهمن ماه در آیین اختتامیه مسابقه ملی دل نوشته کرونا و حقوق کودک در استان مرکزی، با بیان اینکه یکی از حقوق اساسی کودکان در کنوانسیون ۱۹۸۹ حق شنیده شدن صدای کودکان است، اظهار کرد: این حق به کودکان اختیار می دهد که حرف خود را بیان کنند و جامعه هم باید از این حرکت استقبال کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته و در جریان جشنواره فیلم کودک اصفهان، صدای یک کودک ۹ ساله را می شنیدیم، اما حضور نداشت و اعلام کرد شما من را نمی بینید و خانواده ها کودکان را نمی بینند. در واقع این امر تلنگری برای مسئولان به همراه داشت، کودکان حق دارند که شنیده شوند و مسئولان و خانواده وظیفه دارند که کودکان را مورد توجه قرار دهند.

عباسی با اشاره به پاندمی کرونا و ایزوله شدن کودکان، گفت: کودکان در این عرصه آسیب های زیادی را متحمل می شوند و باید به نحو احسن متوجه این آسیب های وارده به کودکان باشیم. باید با برنامه های نوآورانه به کشف استعدادها بپردازیم و از پتانسیل های نهفته در اندیشه کودکان که می تواند راهکاری برای برون رفت از چالش ها باشد، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره عرصه ای برای شنیده شدن صدای کودکان بود تا مسئولان و دولتمردان بدانند باید چه واکنشی داشته باشند و چه مباحثی را دنبال کنند، افزود: باید از این جریان درس بگیریم و بدانیم که خواسته های کودکانمان چیست تا براساس آن با نگاه عمیق و دقیق و منطبق با نیازها و واقعیت های اجتماع و خواسته کودکان اقدام کنیم.

معاون وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه باید ندای کودکانمان را به مجامع بین المللی برسانیم، گفت: ۲۰۰ اثر برگزیده این جشنواره را به ۶ زبان بین المللی ترجمه و با تیراژ وسیع در اختیار هموطنان و مجامع بین المللی و سازمان ملل متحد قرار می دهیم که گامی در جهت شنیده شدن صدای کودکانمان است و به دنبال به اشتراک گذاشتن این تجربیان با دیگر کودکان جهان و ارتقای جایگاه کودکانمان هستیم.

در این آیین زهرا کسایی پور مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به اینکه این جشنواره در روزهای کرونایی تحرکی را در سطح کشور ایجاد کرد، گفت: با وجود تعطیلی های مکرر و بسیار در سطح کشور و حتی ابتلای برخی از بدنه اجرایی جشنواره به ویروس کرونا، جشنواره به خوبی به انجام رسید.

۸۵۰ نفر از سطح کشور در این جشنواره در رده سنی ۷ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال شرکت کردند که در هر رده سنی ۷ نفر و در مجموع ۱۴ نفر برگزیده شدند. در واقع در مرحله اول ۲۰۰ اثر، سپس ۶۱ اثر و در نهایت ۱۴ اثر انتخاب شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/