کد خبر: 8544

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه امسال بیش از ۳۹ هزار و ۶۷ کیسه خون در ۲۲ مرکز درمانی و بیمارستانی استان توزیع شد.

به گزارش نیکوکار، دکتر ایمان زارعی افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۵ کیسه برابر با ۶۴ درصد از خون های اهدایی تنها به مصرف بیماران تالاسمی هرمزگان رسیده است.
وی بیان داشت: هرمزگان علاوه بر داشتن بیماران خاص به علت موقعیت استراتژیک آن، داشتن جاده های ترانزیتی و به دنبال آن حوادثی مانند تصادف و اعمال جراحی همیشه باید دارای ذخایر مناسبی از خون باشد.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: نیاز به خون در مراکز درمانی استان تعطیل پذیر نیست و از شهروندان با سن ۱۸ تا ۶۰ سال درخواست خواستاریم با اهدای خون از بیماران استان حمایت کنند.
دکتر زارعی با اشاره به ضرورت اهدای خون به طور مستمر توسط مردم گفت: این امر حمایت بیش از پیش شهروندان را از بیمارانی که ادامه حیاتشان به تزریق خون وابسته است، ضروری می‌کند.
وی ادامه داد: این اطمینان خاطر را به مراجعان خواهیم داد که با توجه به شرایط کرونایی در تمامی مراکز انتقال خون تمامی دستورات بهداشتی رعایت می‌گردد و افراد می‌توانند با آسودگی خاطر اهدای خون نمایند.
این مسوول یادآورشد: از هر واحد خون اهدایی علاوه بر خون، فرآورده‌های دیگری مثل پلاسما، پلاکت و کرایو نیز تامین و برای مصرف بیماران به مراکز درمانی توزیع می‌شود.
وی در پایان با قدردانی از شهروندان که با اهدای خون از بیماران حمایت می‌کنند، درخواست کرد اهدای خون را امری ضروری دانسته و با اهدای مستمر خون از بیماران نیازمند به این ماده حیاتی حمایت کنند.
هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.
بیشترین مصرف خون در هرمزگان مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمارخاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقاد خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند که هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/