رئیس کمیته امداد در آیین افتتاح نخستین خانه امداد توانمند سازی محله گفت: توانمند سازی نیازمندان با حفظ تکریم و ایجاد درآمد ثابت برای آنان در قالب سه رکن اساسی شامل ایجاد اشتغال، تامین مسکن و فرهنگ سازی در اولویت کارهای این نهاد است.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی بختیاری روز یکشنبه در آیین افتتاح نخستین خانه امداد در قالب اجرای طرح توانمندسازی در محله امام زاده یحیی (ع) با حضورحجت‌الاسلام ابوترابی، امام جمعه تهران، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، شهردار منطقه ۱۲ و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز شد، افزود: در کنار وظایفی که برعهده حاکمیت، دولت، مجلس و دیگر دستگاه ها قرار گرفته است، باید از توان مردم برای حل مشکلات استفاده شود.

بختیاری راه‌اندازی مراکز نیکوکاری توسط کمیته امداد را یک الگوی مناسب در مردمی کردن امدادرسانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار مرکز نیکوکاری محله ‌محور، مسجد محور تخصصی در سراسر کشور برای رفع نیازهای اقشار محروم به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس کمیته امداد بر اهمیت برنامه‌ ریزی دقیق برای توانمند سازی محرومان تاکید کرد و ادامه داد: در محله امامزاده یحیی(ع) همچون مناطق حاشیه‌ای برخی از شهرها، شاهد حضور جمعیت‌ مهاجران هستیم که کمیته امداد آمادگی دارد در صورت مهاجرت معکوس این خانواده‌ها به روستاها و شهرستان‌های خود، زمینه اشتغال و تامین مسکن آنان را برعهده بگیرد.

بختیاری با ابراز تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با تاکید بر اینکه کمک به اشتغال جوانان، رفع معضل مسکن خانواده‌های نیازمند و فرهنگ‌سازی با مشارکت مردم محله، از محورهای فعالیت خانه امداد است، تصریح کرد: امروز همچنین پنج مرکز نیکوکاری در این محله افتتاح شد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/