مدیرکل بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی ۱۷۰ مرکز مثبت زندگی در سطح استان تهران تا پایان سال خبر داد و گفت: این مراکز موجب تسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، امین شاهرخی ، با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی، مراکز بهزیستی کوچک شده‌ای هستند که به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند، بیان کرد: باتوجه به اینکه جامعه هدف سازمان بهزیستی جامعه‌ای نیازمند به حمایت است، لازم است بهزیستی خدمات خود را از طرق مختلف به افراد ارائه کند که یکی از راه‌های موثر حمایت و ارائه خدمات به افراد، مراکز مثبت زندگی هستند.

وی با بیان اینکه مراکز خدمات بهزیستی براساس محله‌هایی که مددجویان در آن ساکن و متمرکز هستند تشکیل می‌شود، گفت: مراکز مثبت زندگی باعث می‌شود تا دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان تسهیل و ترددهای غیرضروری مددجویان به مراکز اداره بهزیستی کاهش یابد، به عبارتی راه‌اندازی این مراکز موجب افزایش سرعت خدمت‌رسانی سازمان بهزیستی به مددجویان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: تاکنون جامعه هدف سازمان بهزیستی باید برای دریافت خدمات به مرکز بهزیستی استان خود مراجعه می‌کرد، اما با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی افراد می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از مرکز مثبت زندگی محل زندگی خود دریافت کنند.

شاهرخی اظهار کرد: بهزیستی استان تهران نیز در فرآیندی در حال راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در استان است، البته این فرآیند باید به نحوی باشد که به مددجویان آسیبی وارد نشود و همچنان خدمات‌رسانی به مددجویان با مشکل مواجه نباشد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان تهران اکنون بیش از ۹۰ درصد پروانه‌های مراکز مثبت زندگی استان را صادر کرده است، تصریح کرد: سازمان در حال برنامه‌ریزی برای اجرای بستر نرم‌افزاری مراکز مثبت زندگی است و در آینده‌ای نزدیک و تا پایان سال شاهد راه‌اندازی ۱۷۰ مرکز مثبت زندگی در سطح استان تهران هستیم که در فازهای بعدی به جهت اعلام نیاز تعداد آنها را افزایش خواهیم داد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران این را هم گفت که علاوه بر ۱۷۰ مرکز مثبت زندگی، پیش‌بینی می‌شود که نیاز به راه‌اندازی ۵۰ مرکز دیگر مثبت زندگی در سطح استان داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/