مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال احمر از تولید ۴۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی تیپ سه در این شرکت خبر داد و گفت: این تعداد چادر از ابتدای سال جاری تاکنون و به منظور اسکان اضطراری و موقت حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح تولید شده است.

به گزارش نیکوکار، محمدرضا امیریان  با اعلام این مطلب افزود: چادر امدادی تیپ سه با برخورداری از پوشش های جانبی موجب پیشگیری از نفوذ باران و حشرات شده و کفپوش آن از مقاومت لازم در مقابل هر گونه ضربه وارده از ناحیه اشیاء معمول داخل چادر را داراست و نصب لوله های سازه در داخل چادر، تعبیه چهار پنجره در طرفین چادر، استفاده از پارچه مقاوم شده با مواد اولیه مناسب برای پیشگیری از نفوذ آب باران به داخل چادر از ویژگی های عمده این چادر می باشد.

وی ادامه داد: چادر اسکان اضطراری(چادر امدادی تیپ سه) به عنوان نخستین نیازمندی ضروری خانواده‌های آسیب دیده از حوادث و سوانح طبیعی در این شرکت تولید می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال احمر در تولید این چادرها آخرین استانداردها از جمله استحکام در برابر باد، اسکلت مقاوم، ضد آب بودن، سه لایه بودن، گرم بودن فضای داخلی چادر در مناطق سردسیر، خنک بودن فضای داخلی چادر در مناطق گرمسیر و نوع تهویه هوا و استفاده از پارچه های مرغوب رعایت می شود.

امیریان توضیح داد: اکنون در این شرکت بالغ بر چندین چادر طبق محیط های آب و هوایی استان‌های مختلف کشور، انواع مختلف چادرهای اسکان اضطراری و بادی و چادرهای جدید امدادی مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث تولید می‌شود که می توان به تولید انواع چادرهای امدادی، اقلیمی (۶ ضلعی)، اختصاصی فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، آکاردئونی، ۲۴۰ متری چند منظوره (راب هال)، استراحتگاه گروهی (۲۴ نفره)، نظامی، استتار، مسافرتی کامپوزیتی، فنری و ضد حشره و نظایر آن تولید می شود.

بنا به تجربیات سازمان های امدادرسان بین المللی به منظور اسکان زلزله زدگان در مناطق مختلف آسیب دیده تقسیم بندی های گوناگونی برای برپایی سرپناه اسکان اضطراری وجود دارد که می توان به ایجاد و برپایی «سرپناه اسکان اضطراری»، «سرپناه اسکان موقت» که خود شامل دو نوع «اسکان موقت در محل» و «اسکان موقت در خارج» از محل و اسکان دائم است، اشاره کرد.

به فرایند استقرار افراد آسیب دیده از حوادث و سوانح در اماکن واجد ملزومات و تسهیلات اولیه زندگی که بطور معمول با استفاده از چادر و با بهره مندی از فضاهای عمومی از جمله مدارس، مساجد، حسینیه ها، سالن های، ورزشگاه و نظایر آن تامین می شود، اسکان اضطراری گفته می شود.

اسکان اضطراری آسیب دیدگان سوانح و نیز فراهم آوری و توزیع اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی اضطراری (اقلام امدادی) آنان از مهم ترین و اصلی ترین وظایف جمعیت هلال احمر براساس اساسنامه آن است که می بایستی در اسرع وقت و با حفظ شان و کرامت آسیب دیدگان صورت پذیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/