معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۲۹ نفر از مسافران زمستانی جاده های و مسیرهای مواصلاتی صعب‌العبور و سخت گذر کوهستانی سراسر کشور در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمد باقر محمدی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی گروه های امدادرسان هلال احمر در ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و نجات، اسکان اضطراری و نظایر آن به مسافران زمستانی ۷۲ ساعت گذشته گفت: در مدت یادشده ۱۷۸ مورد عملیات مختلف امداد و نجات برای خدمات رسانی به ۱۲۶ حادثه دیده از انواع حوادث در سراسر کشور انجام شده است.

وی توضیح داد: در ۷۲ ساعت گذشته شماری از هموطنان دچار آسیب دیدگی از حوادث جاده ای و ترافیکی شدند که با حضور امدادگران در محل وقوع این حوادث امدادگران و نجاتگران هلال احمر به آنان خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه ارائه شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده و با تلاش امدادگران و نجاتگران اعزامی به محل وقوع این حوادث ۳۴ نفر از مصدومان با استفاده از تکنیک های نجات فنی از داخل خودروهای تصادفی نجات یافتند و ۷۹ نفر برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

محمدی در ادامه از ارائه خدمات درمان سرپایی به ۶۱ نفر از مصدومان انواع حوادث در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: همچنین در مدت یادشده و با تلاش امدادگران شماری از مسافران زمستانی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مساجد بین راهی و راهداری ها اسکان اضطراری و موقت یافتند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین به خدمات رسانی به سرنشینان خودروهای متاثر از تصادفات رانندگی و ترافیکی اشاره کرد و افزود:‌ با تلاش نیروهای امدادرسان این شمار خودروی تصادفی نیز با حمایت امدادگران راه اندازی و به مسیر خود ادامه دادند.

وی از عموم هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات به انواع حوادث تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر