مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در فراگیری آموزش‌های مجازی با استفاده از ظرفیت خیّران و توسط موسسه خیریه عترت بوتراب شهرستان، ۳۰۰ تبلت دانش‌آموزی تهیه و بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد.

به گزارش نیکوکار، غلامرضا نظرعلی‌لو افزود: اکنون از ۶۴ هزار و ۶۲۰ دانش آموز خوی، ۸۰ درصد جمعیت دانش‌آموزان شهرستان تحت پوشش شبکه شاد هستند و به صورت آنلاین آموزش‌های پایه تحصیلی خود را دریافت می‌کنند که بخشی از آنان، فاقد بنیه مالی برای خرید تبلت هستند.

وی بیان داشت: آموزش مجازی آن دسته از دانش آموزانی هم که دسترسی به اینترنت نداشته یا امکان استفاده از گوشی و تبلت ندارند نیز، از طریق ارسال بسته های آموزشی، درس نامه و فیلمهای درسی بر روی فلش فراهم شده است.

موسسه خیریه عترت بوتراب در هفت استان کشور در حوزه کمک به ایتام و دانش آموزان فعال است.

این موسسه یک هزار و ۵۰۰ تبلت برای دانش آموزان آذربایجان غربی اهدا کرده است.

۲.۶ کیلومتر جاده روستایی در خوی افتتاح شد

راه روستایی “خویمن” از روستاهای شهرستان خوی در قالب طرح ملی ابرار با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این آیین اظهار داشت: میزان برخورداری خانوار روستایی شهرستان خوی از راه آسفالت راه روستایی ۸۳ درصد بود که پس از اجرای طرح ابرار، میزان برخورداری خانوار روستایی این شهرستان به ۹۶ درصد خواهد رسید.

پروژه های ابلاغی شهرستان خوی در طرح ملی ابرار ۵۳ کیلومتر بوده که از این میزان ۱۸ کیلومتر آسفالت شده است و ۳۵ کیلومتر عملیات زیرسازی انجام یافته و برای عملیات آسفالت در آستانه قرارداد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/