رئیس کمیته امداد بر ضرورت افزایش تعداد بانوان مددکار در این نهاد تاکید کرد و گفت: ۶۳ درصد جامعه هدف کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش نیکوکار، سیدمرتضی بختیاری در نخستین نشست مشاوران امور بانوان کمیته امداد که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، به نقش مهم بانوان در رفع چالش‌ها و مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: در موضوع همه‌گیری ویروس کرونا شاهد فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های پرستاران و کادر درمان به تأسی از فرهنگ اهل بیت (ع) بودیم که خاضعانه در مقابل آنان سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، ادامه داد: به منظور افزایش کیفیت خدمات به این افراد، ادارات امور بانوان در کمیته امداد تعدادی از استان‌های کشور راه‌اندازی شده و به زودی در ادارات کل کمیته امداد خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و دیگر استان‌ها نیز شاهد افتتاح دفاتر امور بانوان خواهیم بود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اشتغال و خودکفایی مددجویان مهمترین راهبرد این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت است، خاطرنشان کرد: اگرچه اشتغال سرپرستان خانوار هدف اصلی کمیته امداد است، اما معتقدیم در کنار گسترش و تشویق اشتغال‌های خرد خانگی، باید موضوع فرزندپروری و رسیدگی به امورات خانوادگی در اولویت باشد.

بختیاری با تقدیر از بانوان خیر و حامیان جوان کمیته امداد، تاکید کرد: با تشویق جوانان خیر و بانوان نیکوکار می‌توان از ظرفیت آنها برای حل مشکلات مددجویان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، گفتنی است در این نشست، مشاوران بانوان کمیته امداد استان‌های قم، قزوین، گلستان، اردبیل و استان البرز به بیان نقطه نظرات خود و ارایه مطالبی در خصوص حمایت از سلامت زنان سرپرست خانوار و دختران مددجو و مسایل فرهنگی مورد نظر پرداختند. مواردی همچون مرکز نیکوکاری و خیران از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/