مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۸۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ویژه مشاغل متضرر از کرونا امسال در این استان پرداخت شده است.

به گزارش نیکوکار، علی آشتاب روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر مشاغل بخش خدمات، گردشگری و صنعت توریسم از کرونا متضرر شده اند و همچنان تعطیل هستند.

وی با اشاره به کسب رتبه پنجم لرستان در پرداخت تسهیلات کرونا اظهار داشت: حمایت از مشاغل و تثبیت اشتغال کار راحتی نیست که تلاش شده در حدود ۱۰ ماه گذشته با پرداخت تسهیلات بانکی، از تعطیلی واحدها جلوگیری شود.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: هدف از این مشوق‌ها ارایه کالا و خدمات بنگاه‌های اقتصادی با قیمت کمتر و در نتیجه کمک به حفظ و پایداری اشتغال و تولید است.

آشتاب افزود: بر این اساس در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد، یک سوم حقوق کار شغل اولی‌ها در واحدهای تولیدی به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می شود و چنانچه افراد بیکار شده از کرونا نیز در بنگاه های اقتصادی جذب شوند، دولت این طرح را برای کارفرمایان اجرا می کند.

وی عنوان کرد: سهم امسال لرستان در خصوص یارانه دستمزد ۵۳۸ نفر است که تاکنون ۵۱۵ نفر از این فرصت استفاده کرده اند و در حال حاضر لرستان رتبه نخست کشور را در این طرح دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/