رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در چهار روز گذشته ۶۳ تیم علمیاتی در ۱۳ استان به ۱۶۹۹ نفر متاثر از برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش نیکوکار، مهدی ولی‌پور  با ارائه آخرین آمار و گزارش امدادرسانی از سلسله عملیات برف و کولاک گفت: در چهار روز گذشته ١٣ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران متاثر از برف و کولاک بوده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده و با تلاش خستگی ناپذیر امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ٣٨ محور کوهستانی و دو منطقه عشایرنشین، به هموطنان و مسافران پاییزی متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متاثر از برف و کولاک، نیز اضافه کرد: در این مدت با تلاش ۶۳ تیم عملیاتی متشکل از ۲۱۵ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ۷۰ نفر اضطراری اسکان داده شدند.

ولی پور توضیح داد: در برف کولاک ۴ روز گذشته، ۲۳۹ دستگاه خودرو از برف خارج شد و همچنین ۱۳ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی گفت: در مدت یادشده ۱۶۴ تخته پتو ۱۲۴ کیلوگرم نایلون، ۶۹ بسته غذایی، ۱۵۰ بسته بیسکویت و ۱۲۰ بطری آب معدنی بین آسیب دیدگان ناشی از برف و کولاک، توزیع شده است.
رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از تمامی هموطنان خواست، در صورت نیاز به کمک و قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث حتی بدون داشتن سیم کارت در تلفن همراه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/