رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به وضعیت فضاهای آموزشی حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و از توسعه فضاهای ارائه خدمات ویژه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

به گزارش نیکوکار، سید جواد حسینی، در این باره اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی به ۲۱۰ مدرسه استثنایی جدید در کشور نیاز داریم.

وی افزود: از این تعداد تا کنون ۵۸ مدرسه در قالب طرح «خشت تا بهشت» راه اندازی و کلنگ احداث ۳۱ مدرسه استثنایی و ۱۴ مدرسه ویژه اوتیسم به زمین زده شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر ضرورت توجه به تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی تاکید کرد و گفت: ساخت سالن های ورزشی از جمله برنامه های مدنظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که در همین راستا ساخت سالن های درون مدرسه ای ۲۰۰ متر مربعی در ۳۶۸ مدرسه استثنایی که از فضای کافی برخوردار هستند در دستورکار قرار دارد.

به گفته حسینی، ۱۵ استان فاقد سالن ورزشی مخصوص برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند که عملیات ساخت ۱۳ سالن در این استان ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سه مرکز تشخیص، آموزش و توان به بهره برداری رسید گفت: تا پایان سال ۱۰ مرکز دیگر نیز تکمیل و افتتاح خواهند شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین از راه اندازی و تاسیس یک پارک تحرک و جهت یابی ویژه نابینایان در کشور خبر داد و اظهار کرد: تعداد این پارک ها تا پایان سال جاری به ۲۱ پارک خواهد رسید.

حسینی به افتتاح دو اتاق چند حسی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: شمار اتاق های چندحسی تا آخر سال به ۱۲ خواهد رسید و ۱۰ اتاق چند حسی دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/