رییس کمیته امداد از ایجاد مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان در کمیته امداد خبر داد و تاکید کرد: پایش فقر از طریق یک کار علمی و با ارتباط تنگاتنگ با مراکز علمی و پژوهشی کشور در کمیته امداد در حال انجام است.

به گزارش نیکوکار، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و کمک به تحصیل، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان تحت حمایت امداد، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت شهید سرافراز دکتر فخری‌زاده به دست دشمنان قسم خورده میهن اسلامی گفت: شهید فخری‌زاده از چهره‌های درخشان و موثر در توسعه علمی کشور بود و فقدان ایشان را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، همرزمان و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم در سنگرهای مختلف باید انجام شود، افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌های کمیته امداد ریشه‌یابی فقر است؛ متاسفانه امروز شاهدیم که تکان‌های اقتصادی موجب ریزش‌های فراوانی به قشر ضعیف جامعه شده و از سوی دیگر عده‌ای با سوء استفاده از شرایط، به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند.

بختیاری از ایجاد مرکز پایش فقر و شناسایی نیازمندان در کمیته امداد خبر داد و تاکید کرد: پایش فقر از طریق یک کار علمی و با ارتباط تنگاتنگ با مراکز علمی و پژوهشی کشور در کمیته امداد در حال انجام است.

رئیس کمیته امداد به افزایش خانواده‌های متقاضی دریافت حمایت از کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی که مورد نظر مقام معظم رهبری است، اجرایی شود، تکانه‌های اقتصادی قدرت اثرگذاری بر اقتصاد کشور را نخواهند داشت.

وی به تشریح جزئیات تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور پرداخت و گفت: باید از توان علمی اساتید و جامعه علمی و دانشگاهی در راستای اهداف کمیته امداد بهره ببریم و دانشگاه پیام نور در این زمینه ظرفیت خوبی را فراهم کرده است.

بختیاری با تاکید بر توجه بیشتر به جنبه‌های مهارتی و عملیاتی در نظام دانشگاهی افزود: حدود ۸۳ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند که مقرر شده با همکاری دانشگاه پیام نور در بحث اشتغال، کارآفرینی، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و امور پژوهشی و فرهنگی همکاری مشترک انجام شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به مقبولیت مردمی و سرمایه اجتماعی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: این دانشگاه در زمینه مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خیر و احسات اقدامات خوبی انجام داده و از همه مراکز علمی، اقتصادی و تجاری کشور می‌خواهیم با الگوگیری از دانشگاه پیام نور، در حوزه حمایت از محرومان توجه جدی‌تری نشان دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در چارچوب موضوعات مرتبط با کمیته امداد را از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه دانست و خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه همچنین ارائه مجوز مرکز نیکوکاری و حمایتی و کارآفرینی به دانشگاه پیام نور برای کمک به دانشجویان نیازمند، پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/