رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان استان فارس از کلنگ‌زنی فرهنگسرای تخصصی جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش نیکوکار، حمزه گوهری با اشاره به اینکه این پروژه اولین فرهنگسرای تخصصی جهت افراد داری معلولیت در کشور می باشد، گفت: فرهنگسرای مذکور در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع با زیربنای هزار و ۱۸۰ متر مربع، با هزینه‌ای بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال در پارک جوان توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز احداث می‌شود.

وی افزود : در این فرهنگسرا فضاهای همچون کتابخانه، مجموعه اداری، آمفی تئاتر، بخش مددکاری، کلاس‌های آموزشی و فروشگاه و با هدف صیانت از حقوق شهروندی همچنین رویکرد انجام فعالیت‌های تخصصی جهت توانمندسازی توان‌یابان احداث می شود.

گوهری با اشاره به اینکه معلولیت، پدیده ای اجتماعی و بخشی جداناپذیر از زندگی بشری است، به گونه ای که هر انسانی در طول حیات خود به علل مختلف مثل بیماری و حوادث و یا با رسیدن به دوران سالمندی آن را تجربه خواهد کرد، اظهار داشت : افراد دارای معلولیت به دلیل مشکلات جسمی، ذهنی و اجتماعی که دارند، اغلب  در معرض آسیب‌هایی مانند عدم دسترسی یا ضعف دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب، عدم امکان تحصیل، فقدان درآمد و دیگر مشکلات روحی و روانی هستند که اگر این مشکلات نادیده گرفته شده و شدیدتر شوند، بدون شک خسارات جبران ناپذیری بر اجتماع وارد خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان استان فارس توجه به آموزش معلولین در رده سنی مختلف را  از عوامل به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی و جلوگیری از انزوا و افسردگی این قشر دانست و افزود: از آنجا که تمام افراد جامعه در استفاده از تسهیلات و امکانات عمومی دارای حقوق یکسان هستند، افزایش فضاهای تخصصی مانند فرهنگسرای معلولان، این مهم را تحقق می بخشد.

گوهری از مجموعه شورای شهر و شهرداری شیراز که با رویکرد ویژه به فضاهای شهری و ابنیه برای استفاده افراد دارای معلولیت فعالیت می نمایند، تقدیر و تشکر نمود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/