مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر از ابتدای امسال در مراکز بهزیستی پذیرش شدند که بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از آنها زن هستند.

به گزارش نیکوکار، فرید براتی سده  افزود: بیش از ۷۵۰۰ نفر از این ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی تهران هستند البته آمار تهران بیش از این است و بقیه معتادان متجاهر شناسایی شده در مراکز سایر دستگاه ها یعنی در مراکز انتظامی و سپاه و فشافویه و در حال گرفتن خدمات هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا از ابتدای سال مدتی در مراکز بهزیستی، پذیرش معتادان متجاهر صورت نمی گرفت اما از اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شروع به پذیرش در همه استان‌های کشور کردند و به تدریج کار شروع شد و اکنون در ۳۱ استان کشور کار ساماندهی معتادان متجاهر با ۵۰ درصد ظرفیت مراکز و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اگر معتادان متجاهر علائمی داشته باشند، جدا می شوند و باید ۱۵ روز در قرنطینه بمانند و بعد به مراکز بهزیستی منتقل شوند.
براتی سده تاکید کرد: اگر هم کسی در حین اینکه در مرکز هست دچار مشکل شد، باید جدا و بلافاصله به مراکز درمانی ارجاع داده شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت مراکز پذیرش معتادان متجاهر با توجه به مشکلات کرونا تا ۵۰ درصد تعیین شده، افزود: اگر الان ظرفیت پذیرش مراکز، ۵۰ درصد نبود، بدیهی است که تعداد معتادان متجاهر پذیرش شده از ۲۰ هزار نفر به ۴۰ هزار نفر افزایش می یافت اما تاکنون به علت رعایت پروتکل های بهداشتی همین ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.
مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: از این تعداد بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر، بیش از ۱۱۰۰ نفر از آنها معتادان زن هستند که در تهران نزدیک به ۵۰۰ نفر از این زنان در حال خدمت گیری هستند.
براتی سده افزود: نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از معتادان متجاهر زن نیز در استانها در حال دریافت خدمات هستند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/