معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۲۸۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال در راستای تامین دارو و درمان بیماران نیازمند، توسط هلال احمر استان هزینه شده است.

به گزارش نیکوکار، احمد بخشی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی فعال در استان بیان کرد: این بانک‌ها نقش بسزایی در رفع نیازهای پزشکی مردم به ویژه نیازمندان دارد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی دارد تا اقلام و تجهیزات پزشکی بلااستفاده مردم نوع دوست و خیر استان را که علاقه مند به وقف آن‌ها هستند، نگهداری کرده و به بیمارانی که نیازمند این تجهیزات بوده به صورت رایگان امانت بدهد.

بخشی بیان کرد: بانک‌های امانات پزشکی در راستای تحقق اهداف بشردوستانه هلال احمر و به منظور رفع آلام آسیب دیدگان و کمک به امر بهبود و سلامت بیماران نیازمند راه اندازی شده است.

وی با اشاره به عمده خدمات ارائه شده در بانک امانات پزشکی جمعیت استان بیان کرد: در مهر ماه سال جاری ۱۶۵ نفر از خدمات بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر در سطح استان بهره مند شده‌اند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، بیشتر خدمات دریافتی طی ماه گذشته کپسول اکسیژن بوده است.

بخشی با بیان اینکه در این مدت ۱۱۷ پرونده مددجو از بیماران نیازمند، بررسی شده است، افزود: بیش از ۲۸۹ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال در راستای تأمین دارو و درمان این بیماران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کمک‌های خیرین و مردم نوع دوست به بانک‌های امانات پزشکی جمعیت استان، گفت: طی این مدت ۲۰ کپسول اکسیژن ۵۵ مانومتر و یک تخت بیمارستانی برای بیماران نیازمند به این بانک‌ها اهدا شده است.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/