معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از ۷۵۶ هزار دانش‌آموز نیازمند در سراسر کشور، گفت: ۶ هزار دانش‌آموز نخبه از حمایت‌های تحصیلی و فرهنگی کمیته امداد برخوردار هستند.

به گزارش نیکوکار، حجت‌الاسلام علی جعفری با بیان اینکه بیش از ۷۵۶ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور از خدمات تحصیلی و فرهنگی کمیته بهره‌مند هستند، افزود: از این تعداد ۱۸۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی اول و ۲۱۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی دوم در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: همچنین کمیته امداد در مقطع متوسطه اول و دوم بیش از ۳۵۸ هزار دانش‌آموز را مورد حمایت قرار داده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد تاکید کرد: از میان دانش‌آموزان تحت حمایت، نزدیک به ۶ هزار دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر در زمینه علمی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و تحصیلی شناسایی شده‌اند.

جعفری با بیان اینکه ۳۴۳ نفر از این نخبگان در زمینه قرآنی دارای استعداد ویژه هستند، اظهار کرد: همچنین ۵۹۸ نفر از این دانش‌آموزان در زمینه علمی و پژوهشی شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت موفق به ثبت اختراعاتی شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۶۵۰ نفر در زمینه فرهنگی و هنری و مابقی در زمینه‌های تحصیلی، ورزشی و … دارای استعداد برتر هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با تشریح خدمات این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت گفت: کمک به تامین هزینه‌های تحصیلی و خرید پوشاک و لوازم‌التحریر در اولویت حمایت از این فرزندان است. همچنین این دانش‌آموزان از کمک هزینه‌های شرکت در کلاس‌های آموزشی و کمک‌تحصیلی برخوردار می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: تامین هزینه‌های شرکت در آزمون آمادگی کنکور و کلاس‌های کنکور و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، فرهنگی و تربیتی از دیگر خدمات کمیته امداد به دانش‌آموزان تحت حمایت است.

وی به کمک‌های مالی برای تهیه ملزومات کمک آموزشی مانند تبلت و لوازم کمک‌تحصیلی اشاره کرد و افزود:

تامین بخشی از هزینه‌های شرکت در مسابقات، همایش‌ها، و جشنواره‌های علمی داخل کشور برای دانش‌آموزان تحت حمایت نیز برعهده کمیته امداد است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: تجلیل از حافظان قرآنی و دارندگان رتبه‌های برتر در مسابقات استانی و کشوری، نفرات برتر آزمون‌های تحصیلی، علمی و کنکور سراسری و دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس سمپاد نیز از دیگر خدمات کمیته امداد به دانش‌آموزان نیازمند است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/