۳۷ روز پس از وقوع زلزله در روستای قورچای رامیان، نخستین واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده این شهرستان امروز چهارشنبه باحضور سیدمحسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گلستان افتتاح شد.

به گزارش نیکوکار، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در مراسم افتتاح این واحد مسکونی با زیربنای ۸۰ مترمربع، گفت: عملیات ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از زمین لرزه ۵.۱ ریشتری ۱۷ شهریور امسال ۴۸ ساعت پس از حادثه به دستور استاندار آغاز شده بود.

سیدمحمد حسینی با یادآوری اینکه بر اثر این زمین لرزه ۱۹۵ واحد مسکونی در مناطق روستایی رامیان دچار خسارت و نیازمند بازسازی مجدد شدند، افزود: هم اکنون عملیات آواربرداری ۹۰ درصد خانه‌های تخریبی انجام شده و ساخت ۱۴۶ واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی و کمک‌ بلاعوض دولت در دست انجام است.

همچنین “سیدمحسن دهنوی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه این نهاد با حضور در روستای قورچای آخرین وضعیت مناطق زلزله زده رامیان و نحوه خدمات رسانی دستگاه‌های اجرایی به آسیب دیدگان را بررسی کرد.

نماینده مردم شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، فرماندار رامیان و برخی مدیران دستگاه‌های خدمات رسان این شهرستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

شهرستان رامیان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/