مشارکت همگانی مردم در پویش ملی «آجر به آجر» و با هدف کمک به ساخت فضاهای آموزشی کشور با هر میزان کمک مالی از طریق سایت http://ajorbajor.ir در حال انجام است.

به گزارش نیکوکار، «جریان مدرسه سازی» براساس رسالت سازمان نوسازی مدارس کشور مبنی بر ساخت فضاهای آموزشی جدید، به روز و ایمن در سراسر کشور، “با مشارکت مردم” همچنان ادامه دارد.

چند صباحی است که پویش ملی آجر به آجر توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با هدف «نهادینه سازی فرهنگ فعالیت خیرین گرانقدر مدرسه ساز» آغاز شده است، و در این راه خطیر، مردم عزیز ایران که همواره در تمامی زمینه ها و در سر بزنگاه های حوادث حامی و دست گیر یکدیگر بوده اند، در این راه نیز همراهی لازم را در پاک کردن غبار محرومیت از فضاهای آموزشی کشور دارند.

در سال‌های اخیر خیرین مدرسه ساز با ورود خود به عرصه مدرسه سازی باعث شکوفایی احداث فضاهای آموزشی شدند، به طوری که درصد قابل توجهی از مدارس کشور در سال‌های اخیر توسط خیرین نیک اندیش احداث شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. به همین منظور بر اساس اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بستری برای حضور و مشارکت مردم فراهم شد تا بتوانند در موضوعات اجتماعی سهیم باشند.

بسته تحولی مشارکت‌های مردمی و در ذیل آن «پویش ملی #آجربه آجر» در همین راستا و به منظور ارج نهادن به فعالیت خیرین مدرسه ساز راه‌اندازی شد و در کنار آن موضوع جذب خیرین با هر میزان بضاعت مالی در ساخت مدارس کشور کلید خورد.

از زمانی که پویش ملی آجر به آجر وارد فاز اجرایی شده است، مورد استقبال هم میهنان عزیز و خیر اندیش قرار گرفته است و بیش از ۴۵ هزار نفر از مردم، مسئولان، ورزشکاران و علاقمندان به موضوع مدرسه سازی تاکنون در این امر مهم مشارکت خود را اعلام کرده‌اند و هم‌چنان جای بسیاری دیگر از مردم خالی است.

در این پویش همدلانه، هموطنان با هر بضاعت می‌توانند حتی به اندازه خرید یک آجر در مدرسه‌سازی مشارکت کرده و سهمی را در محرومیت زدایی آموزشی کودکان این سرزمین داشته باشند.

به این منظور، هموطنان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سایت http://ajorbajor.ir/ و با هر میزان بضاعت مالی در این امر حسنه مشارکت داشته و پوستر اختصاصی خود را بسازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سامانه “مهر مدرسه” http://MehreMadrese.ir نیز به عنوان زیرساخت اصلی پویش ملی آجر به آجر فعال است و بر اساس مشارکت خانواده‌ها در امر مدرسه سازی طراحی شده و به جذب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی می پردازد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر