رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی موظف است سالانه ۷۰ هزار شغل ایجاد کند، گفت: این نهاد توانسته است با حمایت‌های انجام شده بیش از ۵۰۰ هزار اشتغال در سال چهارم برنامه پنج ساله ششم در سراسر کشور ایجاد کند که البته اکثر این مشاغل روستایی هستند.

به گزارش نیکوکار، مرتضی بختیاری در ویدئو کنفرانس آیین بهره برداری از طرح های ملی روستایی و عشایری که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد توانمندسازی است و کمیته امداد در این راستا سه رکن را در نظر گرفته‌ است. این ارکان شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی می‌شوند.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال با توجه به ماده ۸۳ برنامه پنج ساله‌ ششم توسعه ماموریت خوبی به کمیته امداد داده شده است که جا دارد از استانداران سراسر کشور، بانک های عامل و رئیس کل بانک مرکزی سپاسگزاری کنم.

رییس کمیته امداد خطاب به رییس جمهوری گفت: هم اکنون در حضور شما ۵۷۷۵ طرح اشغال زایی روستایی با فرمان شما و با  ۳۳۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه وارد مدار توسعه و تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن کمک‌های خوبی شده است همچنین در سفرهای استانی آقای نوبخت ۳۵۰۰ کلنگ بر زمین زده می‌شود و بنیاد مسکن با اولویت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، ماموریت اجرای آن‌ها را بر عهده  دارد.

به گفته‌ بختیاری، در حال حاضر ۶۹۴۱ واحد مسکونی به طور رسمی در سراسر کشور تقدیم مددجویان کمیته امداد مستقر در روستاها خواهد شد که از این میان ۱۴۲۷ واحد آن در استان خراسان شمالی با رقمی معادل ۵۰۴ میلیارد تومان و از محل اعتبارات دولت، تسهیلات بانکی و کمک‌های خیرین و گروه‌های جهادی به طور رسمی تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به خانه‌ای در عزیز آباد که با دستور رییس جمهوری به صورت نمادین ساخته می‌شود، گفت: این خانه مربوط به خانواده‌ای است که مادر خانواده چهار یتیم را پرورش می‌دهد و اکنون در خانه خود ساکن می‌شود.

بختیاری در انتها از رئیس جمهوری خواست با توجه به توفیقاتی که کمیته امداد در بحث اشتغال داشته است، تسهیلات کمیته امداد دو برابر شود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/