کد خبر: 6238

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین اورژانس اجتماعی این سازمان و اورژانس ۱۱۵ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کمک و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی و مددجویان این سازمان گفت: با این تفاهم‌نامه، بین خدمات اورژانس اجتماعی و خدمات پزشکی هم‌افزایی ایجاد می‌شود.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا افزود: این همکاری برای جامعه هدف سازمان بهزیستی یعنی آنهایی که در معرض آسیب هستند  یا آسیب دیده اند، افرادی که سلامت اجتماعی آنها به خطر افتاده یا افراد دارای معلولیت و سالمندان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه موجب افزایش  و ارتقای کیفیت خدمات برای ارائه به مردم خواهد بود، ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه می توان تجمیع خدمت بین دوسازمان بهزیستی و سازمان اورژانس ایجاد کرد تا سازمان اورژانس بتواند به دورنمایی که در نظر دارد برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به افراد نیازمندی که مشکل جسمی، روحی و روانی دارند، افزود: اتصال کاری دو سازمان می تواند در ارائه خدمات به مردم نقش مهمی را ایفا کند. گروه‌های جامعه هدف سازمان بهزیستی می تواند به عنوان یکی از مجموعه های مورد نظر برای اورژانس کشور که نیاز بیشتری به خدمت دارند در نظر گرفته شود.

قبادی دانا تاکید کرد: در مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه افرادی هستند که نیازهای زیادی به فوریت های پزشکی دارند و لازم است اقداماتی برای آنها انجام شود بنابراین حضور همکاران  اورژانس برای افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند یا آسیب دیدگان اجتماعی هستند می‌تواند موثر باشد. حتی در زمان شیوع کرونا نیز شاهد بودیم که افرادی که اعتیاد داشتند اگر نیاز به فوریت های پزشکی داشتند، همکاران اورژانس حضور و اقدامات لازم را انجام می دادند از این رو باید قدردان آنها بود.

وی گفت: امروز وضعیت حوزه آسیب های اجتماعی که اورژانس ۱۲۳ یکی از مجموعه های این حوزه است نسبت به برخی از کشورها به لطف مردم و تحکیم بنیاد خانواده وضعیت نسبی دارد اما به هر حال این مشکلات و آسیب هم وجود دارد که همکاری سازمان اورژانس می تواند بعنوان کمکی در بحث آسیب‌های اجتماعیباشد تا در کنار سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی ارائه خدمت دهد؛ البته عکس این موضوع هم صادق است.

قبادی دانا اظهار امیدواری کرد تا بتوان از تجارب خوب  سازمان اورژانس کشور با توجه به رشد و ارتقا در زمینه نرم افزاری، سخت افزاری و آموزش نیروی انسانی  استفاده کرد تا  باعث افزایش خدمت رسانی اورژانس اجتماعی شود.

لزوم ارائه خدمت به مددجویان بهزیستی

دکتر پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور نیز در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: نزدیک شدن دو سازمان بهزیستی و اورژانس کشور می تواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف را رفع کند؛  مددجویانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند شرایط خاصی  دارند  بنابراین باید تمام تلاش را برای ارتقای خدمات به آنان به کار گرفت.

وی به  سیل سال  گذشته  اشاره  کرد و افزود: به طور قطع اگر سامانه ای برای شناسایی افراد پر خطر نبود امکان انتقال آنها وجود نداشت. بنابراین باید گفت که بهزیستی در این زمینه اقدامات مفید و مهمی انجام داده است.  وظیفه ذاتی ما خدمت رسانی به  مردم است از این رو نباید تفکیکی درنوع خدمت وجود داشته باشد.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: با همکاری دو سازمان بهزیستی و اورژانس پزشکی و دسترسی به اطلاعات این دو سازمان می توان اقدامات خوب با سرعت بیشتری انجام داد.

کولیوند تاکید کرد: باید اطلاعات افراد نیازمند را در اختیار سازمان‌هایی مانند بهزیستی قرار داد زیرا افراد تحت پوشش این سازمان افراد نیازمندی هستند که می توان در شرایط عادی و غیرمنتظره به آنها خدمت ارائه کرد.

براساس این گزارش، این تفاهم نامه به منظور ایجاد بستر مناسب برای بهبود ارایه خدمات سلامت در حوزه های  فوریت های پزشکی، توانبخشی، پیشگیری و سلامت  اجتماعی به افراد نیازمند با رعایت کلیه ضوابط و مقررات  قانونی مرتبط بین  دو سازمان  بهزیستی -اورژانس اجتماعی – و اورژانس پزشکی منعقد شد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/