مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش ۱۵۳ هزار و ۶۸۹ نفر شب مددجو در گرمخانه‌های پایتخت طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش نیکوکار،  سید نجم‌الدین محمدی ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که در شش ماه نخست امسال، گرمخانه خاوران بیشترین تعداد مددجویان را پذیرش کرده است، گفت: از ۱۵۳ هزار و ۶۸۹ نفر شب مددجو، ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مددسرای خاوران پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که ۵۶۲۰ نفر از مددجویان برای نخستین بار در گرمخانه ها پذیرش شدند و پس از آن به‌طور مرتب در این مراکز حضور پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به پذیرش ۲۰ هزار و ۳۶۶ نفر شب مددجوی زن در گرمخانه منطقه ۱۲ و ۲۲ اظهارکرد: قاعده پذیرش در گرمخانه‌ها این است که افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال به دلیل سن پایین یا کهولت به مراکز بهزیستی ارجاع داده شوند. در نتیجه از میان گروه‌های سنی موجود، زنان و مردان ۳۵ تا ۵۰ سال بیشترین فراوانی مددجویان در گرمخانه‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرنوشت محمدی در پایان گفت: به‌طور معمول ۱۴ گرمخانه دائمی ذیل نظارت شهرداری تهران فعالیت می‌کنند که در شب‌های سرد پاییز و زمستان در کنار این مراکز، چهار گرمخانه‌ی اضطراری در مناطق ۱، ۶، ۱۳ و ۱۴ نیز مددجویان را پذیرش می‌کنند. تلاش مدیریت شهری این است تا هیچ یک از افراد بی‌خانمان شب را در خیابان سپری نکنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/