معاون اداری و مالی کمیته امداد امام(ره) با بیان اینکه مردم در پویش «ایران همدل» ۳۵۰ میلیارد تومان کمک کردند، گفت: در این پویش تاکنون بیش از ۱۱ میلیون غذای گرم و بیش از یک میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد توزیع شده است.

به گزارش نیکوکار، مجید باجلان روز دوشنبه در نشست خبری افزود: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در سراسر کشور شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد با توجه به وظیفه اجتماعی که بر عهده دارد در قالب پویش ایران همدل در این رزمایش شرکت کرد.

باجلان تصریح کرد: در مرحله اول پویش «ایران همدل» ۱۸۰۰ آشپزخانه اطعام مهدوی در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

وی گفت: همه هزینه‌های پویش ایران همدل از کمک‌های مردمی جمع‌آوری و ۱۲ میلیون غذای گرم و دو میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی ارزاق بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد توزیع شد؛ ملت ایران در مرحله اول پویش «ایران همدل» ۵۴۰ میلیارد تومان کمک کردند.

باجلان گفت: در مرحله دوم پویش «ایران همدل» که از عید غدیر به مرحله اجرا درآمد، توانستیم با مجوزهایی که از وزارت بهداشت دریافت شد ۲۴۰۰ آشپزخانه اطعام حسینی در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم. همچنین بیش از ۶۰ هزار نفر در آشپزخانه اطعام حسینی در حال فعالیت هستند و تاکنون بیش از ۱۱ میلیون غذای گرم توزیع شده است.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح احسان حسینی در سراسر کشور توزیع شده است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام(ره) با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان تاکنون در اطعام حسینی و احسان حسینی هزینه شده، گفت: همه این هزینه‌ها از محل مشارکت‌های مردمی و نذورات مردمی بوده است.

وی افزود: هر پرس غذای گرم ۱۶ هزار تومان و هر بسته‌ معیستی ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

باجلان با بیان اینکه در روز تاسوعای حسینی خانواده شهید قاسم سلیمانی به پویش «ایران همدل» پیوستند، گفت: به نیابت از سردار دل‌ها بیش از ۶ میلیون غذای گرم از تاسوعای حسینی تا اربعین حسینی بین نیازمندان توزیع خواهد شد و مردم می‌توانند کمک‌های خود را به نیت حاج قاسم به شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ واریز کنند.

۵۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد تبلت دریافت کردند

وی با بیان اینکه ۷۵۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: از این تعداد ۲۵۰ هزار دانش‌آموز نیاز به تبلت دارند و تاکنون ۵۰ هزار نفر در اولویت قرار گرفتند که تبلت در اختیار آنها قرار گیرد.

معاون کمیته امداد امام(ره) افزود: همه این تبلت ها دارای سیم کارت کودک هستند و سعی بر این است حجم اینترنت آنها رایگان باشد.

باجلان گفت: تبلت‌ها صددرصد ایرانی هست و توسط شرکتی تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شده اند.

وی ادامه داد: همه شرکت‌های استارتاپ‌های وزارت ارتباطات به پویش «ایران همدل» پوستند و در پایان مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان کمک کردند که برای خرید تبلت کنار گذاشته شده است؛ در مرحله دوم پویش «ایران همدل» نیز ۱۲ شرکت استارتاپی شرکت کردند.

باجلان درباره جشن عاطفه‌ها گفت: با کمک وزارت ارتباطات و شرکت پست از هفتم تا یازدهم مهر ماه همه خودروهای پست جهت جمع‌آوری لوازم کمکی مردم در مناطق حضور خواهند یافت.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/