رئیس کمیته امداد گفت: از ابتدای برنامه ششم توسعه تاکنون ۴۹۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است.

به گزارش نیکوکار، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در دیدار با اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکلیف برنامه ششم توسعه کشور برای کمیته امداد در خصوص تولید سالانه ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان، افزود: عملکرد این نهاد با راه‌اندازی ۴۹۰ هزار فرصت شغلی از ابتدای برنامه ششم، تاکنون ۴۰ درصد از اهداف پیش‌بینی شده جلوتر است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت و ارزیابی طرح‌های اشتغال مددجویان گفت: اطلاعات طرح‌های اشتغال در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل رصد و پایش است و نظارت بر این طرح‎ها با فعال شدن سامانه نظارت، افزایش می‌یابد.

بختیاری ادامه داد: امسال بیش از ۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال جامعه هدف از محل تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، منابع اشتغال روستایی و تسهیلات اشتغال شبکه بانکی اختصاص یافته که با تخصیص این اعتبارات، امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در حوزه اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت عملکرد خوبی داشته است، گفت: تعهد اشتغال استان امسال پنج هزار فرصت شغلی است که در صورت محقق شدن این موضوع، هیچ محدودیتی برای افزایش اعتبارات حوزه اشتغال وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در این جلسه همچنین اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی است که افراد نیازمند را تحت حمایت قرار داده است، ادامه داد: ایجاد زمینه اشتغال و کمک به توانمندسازی خانواده‌های نیازمند از مهمترین برنامه‌های این نهاد است.

وی با تقدیر از عملکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان افزود: حمایت‌ از خانواده های تحت حمایت باید به سمت خودکفایی و توانمندسازی باشد.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

ارسال نظر