کد خبر: 554

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: از سهمیه جذب نیرو در وزارت بهداشت، حدود ۲ هزار نیرو مربوط به نیروهای بهداشتی است. عمده این نیروها برای بهورزان در مناطق محروم، شهرها و روستاهای مرزی در نظر گرفته شده و اولویت برای جذب بهورز است.

به گزارش نیکوکار، علی رضا رئیسی درباره جذب نیروهای بهداشتی افزود: سالانه نیاز به جایگزینی حدود ۹۰۰ نفر برای بهورزان داریم. این نیروها برای مناطقی که نیروی تخصصی کمتری موجود است و مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته می‌شوند.

وی درباره شیوه خرید خدمت به صورت شرکت تعاونی برای مراکز جامع سلامت نیز بیان کرد: مراکز جامع سلامت حاشیه شهرها در سطح کشور به صورت واگذاری، ارائه خدمت می کنند. یعنی خدمات سلامت از برخی شرکت ها خریداری می شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: مشکلاتی در زمینه نحوه پرداخت و عقد قرارداد با نیروها وجود دارد که شکایت های زیادی در این زمینه به دست ما می رسد.

رئیسی گفت: یکی از روش ها برای خرید خدمات سلامت برای این که امنیت شغلی بیشتری وجود داشته باشد، این است که این خدمات در قالب شرکت های تعاونی خریداری شود که سهام داران اصلی خود کارکنان حوزه بهداشت یا مراقبان سلامت هستند. وقتی این افراد سهام دار باشند، در سود و زیان شریک هستند و دیگر کسی نمی تواند به آنها اجحاف کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: این راهکار یکی از روش های پیشنهادی برای خرید خدمت محسوب می شود که به نظر می رسد از این طریق می توان مشکلات فعلی را برطرف کرد. به هر حال وزارت بهداشت از لحاظ قانونی خیلی نمی تواند در زمینه شکایت های مطرح شده در این زمینه وارد شود.